Hoe brand ik een opgenomen tv programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie56

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Hallo allemaal,

Ik heb een tv kaart in mijn computer en daarmee kan ik dus tv kijken op mijn computer en ook programma's opnemen. Dit opnemen kan in verschillende kwaliteiten, maar ik doe dat op dvd kwaliteit. Nu heb ik ook een dvd brander van plextor die + en - schrijft samen met de nieuwste Nero.

Nu is mijn vraag hoe kan ik deze tv opnames op dvd branden? Ik heb het namelijk geprobeerd door voor dvd video te kiezen, maar dan komt Nero met een foutmelding dat hij alleen vob, ifo etc bestanden kan branden.

Ronnie

Nero versie 5 van een Mpeg geen DVD branden, versie 6 schijnt dit wel te kunnen.

Je probleem begind echter al met de opname, als je die echt in DVD kwaliteit doet krijg je mega bestanden, meer dan een halfuurtje past dan al niet meer op een DVD.
Op DVD die je thuis kunt branden gaat veel minder dan die je in de winkel koopt...

Opnames in die kwaliteit heeft ook totaal geen zin, de kwaliteit van het beeld wordt er echt niet beter van.

Kies gewoon voor SVCD dat is voor een TV opname genoeg. De SVCD (=Mpeg file) moet eerst bewerkt worden voordat je deze op een DVD kunt branden.
Of Nero (6) dat automatisch doet weet ik niet anders zul je eerst een programma als TMPGenc moeten gebruiken.

Aangezien de extensie altijd drie letters is zal het wel een mpg zijn. Het lastige van mpg is dat dat zowel svcd (MPEG1) als dvd (MPEG2) kwaliteit kan zijn.

Als we er vanuit gaan dat het DVD kwaliteit is zou je het met TMPGEnc DVD Author om kunnen zetten naar DVD bestanden (de VOB's en zo). Als die klaar is krijg ik altijd de vraag in Author of hij het gelijk moet branden. Dat doe ik meestal, maar deze bestanden zou Nero dan ook aan moeten kunnen.

Als het een lagere kwaliteit is zal je eerst om moeten zetten naar DVD kwaliteit met MPGEnc en vervolgens TMPGEnc DVD Author pas moeten gebruiken.

Hoewel ik met Withaar eens ben dat van omzetten geen kwaliteitsverbetering te verwachten is, vind ik het zelf toch wel voordelen hebben omdat je op een DVD toch veel meer kwijt kan.

Als je er meer over wilt weten kijk dan eens op de site van Tazman. Daar staan heel veel nuttige tips: http://wintips.filmt.nl/ .

Het is inderdaad .mpg en het is dvd kwaliteit. Ik heb nu net TMPGEnc DVD Author gedownload en ik ga maar eens experimenteren.

Bedankt voor de hulp.

Moet lukken als je de beschrijving van Tazman hebt gelezen.

TMPGEnc DVD Author heb ik geïnstalleerd en net gebruikt en mijn tv opnames kan ik nu omzetten en branden. Mensen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan