hoe bruine lijntjes bij een docx document verwijderen, na update?

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
hoi vrienden, ik heb sinds de laatste update van Open Office, dat er in een docx document bijna overal een bruine lijn ontstaat wat zeer storend is.
Hoe krijg ik die weg?
Avast bedankt voor het meedenken
IMG_4637.jpg

Bijlagen

• IMG_4637.jpg
    IMG_4637.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 19
Wat als je het opent met Word?

Als het aan de update ligt dan kun je een recent herstelpunt gebruiken.

Maak een snelkoppeling >
Doel: C:\Windows\System32\rstrui.exe

Open met.... lukt niet, kan dus alleen geopend worden met Open Office.
Maar die bruine lijntjes moeten toch ergens uitgezet kunnen worden?

Als ik op zo'n lijntje klikt, geeft hij aan "te veel wit ruimte"

Ziet er uit als tabellijnen. Die zou je dan, net als in Word, uit- of aan kunnen zetten. Kijk dus eerst eens of ze ook worden afgedrukt. Ik denk dus van niet, en dan heeft exporteren naar Word uiteraard geen enkele zin, want dan is het een programma instelling. Iets als "Rasterlijnen weerg#ven". Laat staan een herstelpunt gebruiken.

Zelf zet ik ze in een tabel juist altijd aan, zodat ik kan zien waar de tabelranden zijn. Kwestie van smaak. Overigens: heeft jouw computer geen Printscreen knop? Daarmee maak je toch heel wat mooiere schermafdrukken :).

dank voor uw reactie... Ik heb een Imac, en ben best wel een beetje een diabeet van 64.
Ik zou niet weten hoe je een scherm afdruk maken kan, wel met de Iphone

Het is nogal een lap tekst waarin het staat uitgelegd, dus hier een link naar de Apple pagina waar het staat uitgelegd.

De schermafdruk op een Mac heb ik inmiddels onder de knie, nu die bruine lijntjes nog in OpenOffice haha

Heb je al bij de Instellingen gekeken? Bij Word krijg je, als je in een tabel staat, een aparte menubalk met daarin o.a. ook een knop om de rasterlijnen weer te geven of te verbergen.

Het heeft niets met raster lijnen te maken, de bruine lijn is er ook in een normaal document
IMG_4642.jpg

zoals ik het zie zijn het de spaties die in een document zijn gemaakt.
Misschien moet je het in het document zelf zoeken. iets met onderwater menu

Dit zit in het document zelf en heeft niets met een update te maken.
Is dit echt een doc of een pdf? Welke extensie heeft deze?

Het is, zo te zien, een "lijn" zodat je weet waar je iets in moet vullen.
En heb je het al uitgeprint zodat je kan zien of het mee wordt geprint?

En kan je het net gewoon met de backspace verwijderen? OF met de delete knop.

Ik ben er eindelijk uit........ Het blijkt dat ik niet Open Office maar Libre Office gebruikt, en dan klik ik op "extra" en dan "automatische spellingscontrole" uit, en weg zijn die irritante lijntjes......
Topic mag op slot, dank voor het mee denken

Ah ja, dat kan ook inderdaad. Ik heb dat standaard uitstaan, gebruik al tig jaren Libre Office.
Nou, goed gevonden en bedankt voor het delen van de oplossing!

Lijkt op een document waar geprobeerd is om e.e.a. met heel veel spaties uit te lijnen.

Je kunt de vele extra spaties heel gemakkelijk verwijderen
Gebruik de functie zoeken en vervangen
Als eerste zoeken op 3 spaties en dit vervangen door niks
Daarna hetzelfde nog een keer met 2 spaties en dit vervangen door 1 spatie

Ik zie toch echt twee soorten lijnen, waarvan er één met de oorspronkelijke vraag te maken heeft (zie plaatje 1, de 'bruine' lijnen) en 1 nieuw probleem: de rode kringellijnen. (Die overigens ook op het eerste plaatje te zien is bij het woord "Juli"). Op de tweede lijn zou je het juiste antwoord gekregen kunnen hebben (is er inderdaad uitgelijnd met zoveel spaties?) maar dus nog steeds niet op de eerste lijnen vraag.

De tweede (kringel)lijn heeft te maken met de Spellingcontrole. Die zorgt er blijkbaar óók voor dat de 'regeluitlijning' met spaties of tabs gecontroleerd worden, wat dan een kringellijn oplevert. Je zou dat (rigoureus, dat wel) kunnen oplossen door de 'live' spellingcontrole uit te zetten. Dan zie je helemaal geen rode kringels. Zelf doe ik dat ook zo; als ik de spelling wil controleren doe ik dat handmatig. Vind ik een stuk rustiger op het scherm.

Het eerste probleem lijkt mij toch een instelling in je programma. Ik ken dat niet, dus ik kan dat zo niet oplossen. Maar je hebt ook nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag in mijn eerste antwoord: hoe ziet een afdruk er uit? Jouw 'probleem' zou alleen op het scherm moeten optreden, niet op papier. Of in een digitale afdruk, zoals een export naar een pdf.

(En je geeft aan dat je de Printscreen techniek nu hebt gevonden, maar waarom gebruik je die dan niet?)

hoi OctaFich, sorry voor mijn late reactie, maar bedankt voor uw reactie....
Het rode lijntje is inderdaad van de spellingscontrole, ik schijf juli zonder hoofdletter, en spellingscontrole wil blijkbaar met, vandaar.
Waarom gebruik ik geen printscreen? Omdat het probleem inmiddels. Getackeld is, en ik pas sinds kort weet hoe het moet.

Terug
Bovenaan Onderaan