hoe cellen relateren aan bepaalde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

001henri

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
hallo

ik heb een excel bestand waarbij ik mijn uitgaven wil bijhouden, dan heb ik dus kolommen met uitgaven in verschillende categorieën (bijvoorbeeld, een kolom 'reizen', een 'gadgets' kolom en een 'tussendoortjes' kolom) nu wil ik er alleen ook een kolom bij met afschrijvingen van geld dat ik bij pinautomaten heb opgenomen (dus nog een kolom "gepind geld")

allemaal niet zo'n probleem, nu zou ik alleen graag willen dat sommige betalingen worden gerelateerd aan de eerste kolom, zodat ik kan zien waar ik het gepinde geld aan besteedt hebt, bijvoorbeeld door de gerelateerde cellen een andere achtergrondkleur te geven als ik cel met een gepind bedrag selecteer

Om het een beetje duidelijker te maken, het zou dan zoiets als de volgende code moeten worden:
Code:
Sub CommandButton1_Click()
    If Selection = Range("A3") Then
    'Selection.Interior.ColorIndex = 14
    Range("B5, C6:C8, F4").Interior.ColorIndex = 14
    ElseIf Selection = Range("<A3") Then
    Range("A1:IV65536").Interior.ColorIndex = xlNone
    ElseIf Selection = Range(">A3") Then
    Range("A1:IV65536").Interior.ColorIndex = xlNone
    End If
End Sub
het probleem is alleen dat met de code hierboven de eerste regel ("If...") niet wordt uitgevoerd; de cellen B5, C6:8 en F4 krijgen altijd de achtergrondkleur, welke cel er ook geselecteerd is. en de hele macro komt een beetje omslachtig op me over, ik weet niet of daar nog tips over te geven zijn?

ik heb een paar dagen geleden pas het idee opgevat om me eens in vba te verdiepen dus sorry als ik erg amateuristisch overkom;)

ik hoop dat iemand me in de goeie richting kan sturen;)
iig alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Code:
Sub CommandButton1_Click()
   With  Selection.Interior
      .ColorIndex = xlNone
      if not  intersect(selection, Range("B5, C6:C8, F4")) is nothing then .ColorIndex = 14
   End with
End Sub

helaas

tnx voor reactie: )
ik kom er alleen nog niet echt uit,.
met deze code gebeurt er niks als ik dit uitvoer. ik zie ook nergens de cel A3 terugkomen (zie voorbeeld eerste post)
ik weet niet of je nog ideeen voor verbeteringen hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan