Ik heb twee tabellen, datum-tijd-beschrijving
Tabel A in sheet1
Tabel B in sheet2
Ik wil ze met elkaar vergelijken.
Tabel A en B hebben veel overeenkomsten met hier en daar andere woorden gebruikt.
Ik wil in tabel B alleen maar overhouden wat niet in tabel A staat
(lookup werkt niet omdat er regelmatig dus andere woorden worden gebruikt, het is helaas niet anders)
Het draait om de datum-tijd.
Ik bedacht het volgende:
In sheet3 zet ik Tabel A
en in de cellen daaronder verwijs ik naar tabel B.
Ik sorteer ze op datum en zie vlug de dubbele.
Nu wil ik die dubbele, die dus verwijzen naar tabel B, uit tabel B in sheet 2 verwijderd hebben, zodat ik een 'opgeschoonde' tabel B (in sheet2) overhou.
Vraag: hoe moet ik de cellen 'linken' zodanig dat wanneer ik een cel in sheet3 verwijder, deze daadwerkelijk verwijderd wordt in sheet2 (tabel B)
Bijgaand bestand, hoop dat het duidelijk is.
Punt is dat wanneer ik een tabelB gegeven in sheet3 verwijder, dan verwijder ik alleen de verwijzing. Schiet niet op natuurlijk.
Bij voorbaat dank!
Tabel A in sheet1
Tabel B in sheet2
Ik wil ze met elkaar vergelijken.
Tabel A en B hebben veel overeenkomsten met hier en daar andere woorden gebruikt.
Ik wil in tabel B alleen maar overhouden wat niet in tabel A staat
(lookup werkt niet omdat er regelmatig dus andere woorden worden gebruikt, het is helaas niet anders)
Het draait om de datum-tijd.
Ik bedacht het volgende:
In sheet3 zet ik Tabel A
en in de cellen daaronder verwijs ik naar tabel B.
Ik sorteer ze op datum en zie vlug de dubbele.
Nu wil ik die dubbele, die dus verwijzen naar tabel B, uit tabel B in sheet 2 verwijderd hebben, zodat ik een 'opgeschoonde' tabel B (in sheet2) overhou.
Vraag: hoe moet ik de cellen 'linken' zodanig dat wanneer ik een cel in sheet3 verwijder, deze daadwerkelijk verwijderd wordt in sheet2 (tabel B)
Bijgaand bestand, hoop dat het duidelijk is.
Punt is dat wanneer ik een tabelB gegeven in sheet3 verwijder, dan verwijder ik alleen de verwijzing. Schiet niet op natuurlijk.
Bij voorbaat dank!