Hoe check ik of een website een 404 error krijgt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker241

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Hee.
Ik ben een programma aan het bouwen, maar hoe check ik of een website een 404 error krijgt of dat hij het plaatje afbeeld?

Ik maak namenlijk een programma waarmee je een link kunt genereren, en die link weergeeft een afbeelding

Voorbeeld:

Code:
http://www.habbo.nl/habbo-imaging/avatarimage?hb=img&user=(naam)&action=sit&gesture=sml&size=b&direction=3&head_direction=3

Deze pagina krijgt een 404 error omdat "(naam)" niet bestaat
Maar

Code:
http://www.habbo.nl/habbo-imaging/avatarimage?hb=img&user=naam&action=sit&gesture=sml&size=b&direction=3&head_direction=3

Deze pagina krijgt geen 404 error omdat "naam" wel bestaat (verschil: de haakjes)
Hoe check ik dit in visual basic 2008?

Alvast bedankt! :thumb::thumb:

Met een beetje Googelen kan je zo een voorbeeld vinden:

Code:
        Dim request As HttpWebRequest = DirectCast(WebRequest.Create(TextBox1.Text), HttpWebRequest)

Try
            Dim response As HttpWebResponse = DirectCast(request.GetResponse(), HttpWebResponse)
            MessageBox.Show("Url valid")
        Catch ex As Exception
            MessageBox.Show("404 - Url invalid")
        End Try

Werkt niet hoor.. :confused:

error:

Type: 'HttpWebRequest' is not defined.
Type: 'HttpWebResponse' is not defined.

Hoe los ik dit op?
Of moet ik de code misschien heel ergens anders plaatsen?
Ik heb:

Code:
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim request As HttpWebRequest = DirectCast(WebRequest.Create(TextBox1.Text), HttpWebRequest)

Try
            Dim response As HttpWebResponse = DirectCast(request.GetResponse(), HttpWebResponse)
            MessageBox.Show("Url valid")
        Catch ex As Exception
            MessageBox.Show("404 - Url invalid")
        End Try
    End Sub
(Ik ben niet zo heel goed met visual basic 2008)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan