hoe compileer je java?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten54321

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2010
Hallo,

De titel zegt het al: ik heb problemen met het compileren van java.
Er bestaan al veel topics over maar geen nuttige :D
Ik heb al gebrobeert met javac maar hij zegt dat de opdracht geen batchbestand is e.d heb ook al gebrobeert met cd mijn documenten en dan daarna cd java. Java is de map waar ik mijn code heb in opgeslagen. Ik heb het bestand opgeslagen als helloworld.java.
Dit alles heb ik getypt in cmd, command prompt of (dos).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
En nog een vraag: hoe compileren jullie java?

Alvast bedankt iedereen!

Beste Maarten,

Je kan in het programma Eclipse, waarin je tevens ook kan programmeren de geprogrammeerde software compileren naar een Java Application of naar een Applet. Als je de addon download van de Eclipse website kan je hem ook compileren voor mobile phones.

Download: http://www.eclipse.org/downloads/

Succes!

Bedankt voor je hulp! :D
Weet je nog goede java tutorials?
Ik ben namelijk van plan om simpele 2d spelletjes te gaan maken.
Het liefst in nederlands.

Alvast bedankt!

Mag ik vragen wat je ervaring met JAVA is? Zo eenvoudig is het namelijk niet om zonder kennis JAVA te programmeren, en zeker geen spelletjes. Mocht je tutorials zoeken raad ik je aan google eens te adviseren. Staat genoeg op, met termen als "java tutorials".

Succes

Heb ik al gedaan(via google) ik heb 2 dingen gevonden maar mijn vraag is of jullie misschien pagina's kennen die bijvoorbeeld niet gecrawld zijn. Ik heb vrijwel geen ervaring. Ik wil eerst variabelen en simpele programma's maken zoals helloworld ... .
Mijn bedoeling is om later games te gaan programmeren. Ik heb wel ervaring met javascript. Ik heb een lange tijd naar tutorials van html5 gezocht met als doel een canvas game te maken. Tutorials zijn er genoeg maar mijn probleem is games maken. Er is zover ik weet maar één tutorial op het net die ik gezien heb na een lange tijd zoeken. Wat ik zoek is een deftige tutorial van java of javascript. In javascript heb ik ervaring, java is totaaal nieuw voor mij.

Goede site en tutorial bedankt! ;)
Weet je ook een goede tutorial voor javascript?
Ik wil misschien toch terug naar javascript omdat ik daar al kennis in heb.
Het is ook makkelijker om te compileren.
Maar ik vind wel geen goede tutorial.
Ik wil namelijk beginnen met het schrijven van games.
Wat ik zoek is een efficiënte en goede tutorial die alles stap voor stap uitlegd.

Avast bedankt! :D

heb zelf totaal geen kennis (hier en daar ooit eens wat regels geschreven, maar buiten dat geen) van javascript maar voor zover ik weet is dat niet object georienteerd.
Om games te gaan programmeren in java zal je minimaal kennis moeten hebben van het object georienteerd programmeren, liefst ook nog enige kennis van design patterns.

Zoals Izzyshizzy al zei, download eclipse en begin met een tutorial (hello word). Verder is compileren met eclipse geen probleem (hit f11 ~!)

Succes !

Zo vervelend vastbijtend als ik ook ben, krijg je toch een tutorial van me, kan je een beetje spelen. Ik weet hoe enthousiast (of impulsief, geef het een naam) je kan wezen als je iets in je hoofd heb :

http://zetcode.com/tutorials/javagamestutorial/

download wel even eclipse zoals ik gezegd had, en laat mij even weten hoe het je vergaat, ben wel benieuwd!

[edit]
Verder is het voor jou ook wel interessant om wat te lezen over Swing, een simpele opbouw voor een UI (User Interface)

Goede tutorial! :D
Ik heb de goede eclipse gedownload (denk ik toch).
Nu ga ik eens proberen. ;D

Ben wat laat maar ik heb ondertussen netbeans gedownload van een boek dat ik geckocht heb: Java voor studenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan