hoe configureer ik geluid opnieuw?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
de pc is even van zijn plaats geweest, toen heb ik ook het speakerset (aangesloten op de groene uitgang via éen snoertje) losgemaakt. na opnieuw aansluiten krijg ik helemaal geen geluid meer. ik zie wel dat ik twee mogelijkheden heb: luidsprekers (high definition) en smxd2450- de eerste is standaard met een groene V erbij. ik heb wat gespeeld maar ik kom niet verder.
\wat SMBX betekent weet ik niet, heb alleen simpele boxjes.

dat kan ik in configuratiescherm? kan ik niks echt fout doen dan? en als ik ze verwijderd heb: waar haal ik nieuwe op?

je kunt weinig verkeerd doen, als je alleen maar de audio driver verwijderd. ik weet niet of je een soundcard of de onboard van je moederbord gebruikt, maar de drivers vind je op de site van de fabrikant of bij google.

verwijderen:

configuratiescherm- programma verwijderen- en dan de driver opzoeken, deze heet iets met audio.

oops! ik het het standaardapparaat verwijderd, maar nu ben ik dit standaardapparaat helemaal kwijt ik zie alleen nog SMBXm daar staat nu het V'tje bij, maar geen geluid

start- rechtermuisknop op computer- beheren- apparaatbeheer- besturing voor geluid, spellen ennogiets- audioapparaat, rechtermuisknop- stuurprogrammas bijwerken

er staan een paar NVIDIA High definition audio stuurprogramma's, volgens mij allemaal dezelfde er staat ook Pro9000 bij. bij allemaal staat nu dat apparaat correct werkt. alleen heb ik nog geen geluid.

als je alles goed aangesloten hebt en alle drivers werken goed dan zou er geluid moeten zijn.

ik heb verder geen idee, lijkt me stug dat de pc plots een defect heeft.

ik kijk het allemaal nog eens na. ik meld je mijn bevindingen,
dank zover!

het werkt nog steeds niet! hoe kan ik alles van scratch reconfigureren. en welk van de gekleurde gaatjes moet ik eigenlijk gebruiken?

Geen gele uitroeptekens bij apparatenbeheer? (zie reactie #6)
c00587895.gif
Uitgang 5 moet je hebben. (Groen)
Volume wel aanstaan? (Op speakers en computer)

Laatst bewerkt:
start is toch het windowsicoon links onderin?
met rechtermuisknop kom ik op verkenner. of moet ik naar configuratiescherm? #6 maakt dat niet duidelijk..

reactie op #2
ik heb inmiddels via configuratiescherm nvidia verwijderd, maar hoe krijg ik dit nu terug?
in configuratiescherm stond nvidia 4 keer en éen keer Pro, maar dat lijkt van koptelefoon

Druk op start (windowsicoon linksonder.
Druk met de rechter muisknop op Deze computer.
Kies voor Eigenschappen in het uitrol menu.
Kies voor tabblad Hardware.
Druk op Apparaatbeheer.

staan er hier gele uitroeptekens achter een apparaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan