hoe configureer ik voor twee verschillende users

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbedoes1964

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2014
Hallo
Probleempje.
Om mijn pc werken twee mensen die beiden een aparte login hebben.
Wanneer user1 inlogt moet die bij het openen van outlook 2010 alleen de mails zien
die voor user1 bestemd zijn (en natuurlijk ook kunnen versturen in zijn naam) en wanneer
user2 inlogt moet die alleen de mails zien voor user2.

Is dat mogelijk en zoja?
Moet ik geen twee users en paswoorden hebben van mijn provider of kunnen die alle twee
dezelfde gebruiken?

alvast bedankt!!!

Beide users hebben momenteel een eigen mail account? Zo niet dan dienen beide een eigen account te hebben.

dag m@rio
Ik heb ze beiden een aparte login gegeven om in windows in te loggen en bij alle twee outlook geconfigureerd met hun eigen emailadres.
Nu is er het probleem dat één van de twee de mails ontvangt van beide personen en er problemen zijn met versturen en ontvangen (hoewel dat laatste
ook een probleem met de provider kan zijn.

Is 1 van die mail accounts een alias van de andere?

Om welke provider gaat het? En kun je met beide accounts inloggen op webmail en gaat het dan wel goed?

beide email accounts hebben dezelfde user en login, dus alleen het emailadres is anders.

Zelfde login ===== zelfde mailbox (en die kan weer meer emailadressen hebben, om h et verwarrend te maken)

Oplossing is een tweede mailbox maken bij de provider (of hotmail, gmail, etc.....). Vervolgens onder elke Windows login de bijbehorende instellingen in Outlook configureren (en de overbodige verwijderen)

Het is een heel simpele keuze eigenlijk. Je wilt gescheiden e-mail of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan