Hoe controlleer ik hoe goed mijn Internet verbinding is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Hallo Helpmij forum,

Ik wil controlleren of mijn Internet verbinding wel werkt zoals het moet. Daarmee bedoel ik of het signaal van mijn Internet provider(Tele 2) wel haalt wat het moet halen.

Ik heb een tele2 basis en gebruik een draadloos modem.

Omdat ik vaak te maken heb met haperingen tijdens het online spelen als iemand anders op zijn/haar mobiel internet gebruikt, wil ik een objectief kunnen achterhalen of de verbinding wel is wat Tele2 zegt dat het is. Ik dacht er aan om naar UPC over te stappen maar daarvoor wil ik het een ander checken.

Alvast bedankt!

Sean

Houd er rekening mee dat een draadloos signaal altijd wat zwak kan zijn. Dit kan ook aan de situatie thuis liggen.

Kijk ook eens naar pingtest: http://www.pingtest.net/

Deze is nog wat belangrijker voor gamen dan ruwe snelheid.

Bedankt voor de tips. Ik heb beide tests uitgevoerd en dit is het resultaat:

speedtest.JPG

pingtest.JPG

Bij de pingtest geeft het aan dat online gaming wat problemen kan leveren. Hoe zorg ik ervoor dat mijn verbinding optimaal werkt?
Ik download niet veel en heb 2 Internet gebruikers in huis plus een gaming console die wireless gebruikt.

In het kort: Hoe haal ik het maximale uit mijn verbinding?

Sean

Overdrijven is ook een kunst natuurlijk ;)
Alles onder de 100ping is goed voor games.

In het kort: Hoe haal ik het maximale uit mijn verbinding?

Uw "upload" is vrij laag, dit haalt games meer naar beneden dan die 40ping. Een upgrade naar een snellere lijn zou dus een goede oplossing zijn.

Over de 40 ping zou ik me niet al te druk maken.

Ah dacht ik al. Met upgrade naar een snellere lijn bedoel je andere provider? Stel ik ga van tele 2 naar UPC (of noem de beste provider voor Amsterdam zuidoost), zou dat helpen? Ik dacht dat alle internet verbindingen over dezelfde lijn mijn huis binnen Kwamen. Misschien heb ik het totaal verkeerd begrepen. :)

Nee, u betaald nu een bepaald bedrag voor uw internet op het moment. Een sneller lijn kost simpelweg wat meer geld.
Hoe meer u betaald hoe meer snelheid u krijgt.

Ah ok, nu begrijp ik wat je bedoelde. Ik heb nu Tele2 tot 20 mbps. Is er een site of iets dergelijks dat aangeeft welke provider het beste presteert? Dan kan ik beslissen of ik een nieuwe provider neem of gewoon meer betaal aan Tele2 voor hogere snelheid.

Dank u!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan