Hoe creëer ik nu een werkende netwerkverbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo, Ik heb een probleem waar ik zo niet uitkom.
Ik heb een nieuwe router gekocht (Linksys E 4200). De installatie ging perfect. Ik maak gebruik van twee externe netwerkschijven (Conceptronic) en Windows 7 (64 bit). Beide externe netwerkschijven heb ik aangesloten op mijn nieuwe router. Met de eerste netwerkschijf kreeg ik meteen verbinding. Bij de tweede (CH3SNAS) kreeg ik een melding dat de verbinding niet kon worden gelegd. Ik heb (na dit een aantal keer te hebben geprobeerd, laptop opnieuw opgestart, externe harde schijf aan/uit gezet) de netwerkverbinding vervolgens verbroken om hem daarna weer aan te maken.

Dat laatste lukt mij echter niet. Wanneer ik in Verkenner op "Netwerk" klik zie ik rechts onder het kopje "OPSLAG" de bewuste externe netwerkschijf staan. Hij heeft dus blijkbaar wel contact met mijn netwerk. De andere netwerkschijf staat onder het kopje "ANDERE APPARATEN"

Ik kan echter (wanneer ik hier met de cursor op sta en vervolgens op de rechtermuisknop druk) alleen een keuze maken tussen:
1. webpagina van apparaat weergeven
2. Snelkoppeling maken
3. Eigenschappen
Met geen van de opties creëer ik echter een verbinding met de netwerkschijf. Wanneer ik op optie 1 klik (webpagina) kom ik wel in het menu van de externe schijf.

Als IP-adres heeft de externe harde schijf 192.168.1.128. Ik kan deze wel vanaf mijn laptop benaderen. Als ik in mijn router dit IP-adres ping wordt hij ook gevonden. 0% verlies.

Hoe creëer ik nu mijn netwerkverbinding?

BVD
Riccardo

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb alles net nagekeken, maar lijkt mij goed te staan (netwerkdetectie ingeschakeld, bestands-en printdeling ingeschakeld, openbare mappen:delen ingeschakeld, etc).

staat "windows delen" wel aan op de NAS? Kijk ook even in de router of UPNP aanstaat.

Bedankt voor de tips: ik heb net even in het menu van de router gekeken en de UPNP-mediaserver staat aan. En alles staat op "delen" wanneer ik kijk bij "geavanceerde instellingen voor delen". De reset op de router heeft overigens helaas ook niet gewerkt.

Het probleem is echter wel nu opgelost. Ik heb namelijk een andere laptop (ook Windows 7 64 bit) erbij gepakt en daar kon ik zonder problemen bij deze externe harde schijf. Ik heb hier het path bekeken waarnaar wordt verwezen en deze handmatig toegevoegd op de andere laptop. Nu pakt hij hem wel. Vreemd, maar het probleem leek dus op de laptop te zitten.

Hoe het ook zij, het is in elk geval nu opgelost. Wampier en ManaMana: bedankt voor het meedenken!

Hallo, oke dat is goed nieuws, bedankt voor de terugkoppeling. Groet manamana. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan