hoe data vanuit acces in Wordt integreren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shidan

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Berichten
354
Bekijk bijlage trainingen.zip


Beste,

ik wil een flyer maken met diverse sporten.
(eenvoudig voorbeeld in bijlage)
de sporten staan in een database (ook bijgevoegd)
naast elke discipline staat het soort training, de dag en het uur van trainen.

de bedoeling is dat per discipline een aparte kolom wordt invevuld met de gegevens.
in de flyer heb ik atletiek manueel ingevuld.

kan iemand mij helpen om dit automatisch te laten doen via VBA?
per discipline zou ik een hoofding en een tabel maken.
de discipline wil ik ingevuld zien in de hoofding.
eronder een tabel met de rest van de gegevens.
de soort training moet maar eenmaal voorkomen.
ernaast de dagen en de uren (zoals in voorbeeld)

onder elke soort training zou een lijn moeten komen.

ik heb al even zitten zoeken in VBA, maar kan geen degelijk resultaat bekomen.
kan iemand mij helpen met dit probleem?

alvast met dank

shidan
 
Laatst bewerkt:
Je opzet is nog niet geweldig. Om te beginnen: maak een extra tabel voor de verschillende disciplines. Daarmee voorkom je fouten zoals deze : ateltiek en atletiek. Dit is vermoed ik dezelfde sport... Hetzelfde geldt voor het soort training; ook daarvoor zou je een aparte tabel moeten maken. De tabel die je nu hebt zou je dan kunnen gebruiken om discipline, soort training en trainingsdag te koppelen. Daarbij zou ik voor de tijden een veld gebruiken dat een Datum/tijd gegevens type krijgt, en niet tekst zoals je nu hebt.
Je bent nog lang niet toe aan het automatiseren via VBA van je db, dus ik zou zeggen: zorg eerst voor de juiste tabellen, formulieren etc. en ga dan nadenken over wat er eventueel geautomatiseerd moet worden. Voor Access vragen hebben we ook een Access forum, en daar zou ik zeker ook verdere vragen stellen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan