• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe databereik visueel weergeven in kalender?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomCornelius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2016
Goedemorgen,

Ik zit met het volgende idee, maar ik kom er zelf niet uit.

Ik wil graag een bereik met datums voorwaardelijk (zwart) laten opmaken in een kalender (zie bijlage). Het idee is om de dagen tussen de data ook in te laten kleuren, zodat het in een oogopslag duidelijk is wanneer hoe lang iets is voorgevallen.

Het te plotten bereik komt op een bepaalde manier binnen (17-2-2013 8:30:00), maar het gaat me om de datum en niet de tijd.

Als iemand mij zou kunnen helpen, heel graag!

Groet,

Tom

Bijlagen

Ik heb de maanden februari en maart voor je gedaan.
De rest is een beetje aanpassen en kopieerwerk.

Bijlagen

Bedankt voor de moeite, maar dit is niet precies wat ik bedoel. Het is de bedoeling om met behulp van een formule de kalender in te kleuren aan de hand van data rechts van de kalender (bijvoorbeeld: 26 februari 2016 t/m 5 maart 2016 en alles tussenliggende data moeten worden ingekleurd in de kalender). Het betreft soms best wel lange reeksen waar handmatig invullen niet handig is.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groet,

Tom

Het is volgens mij precies wat je wenst.
De formule staat in de Voorwaardelijke opmaak (die heb je vast niet ontdekt).
Verander maar eens een datum in het rechter bereik, en kom er dan maar eens op terug.

Je hebt helemaal gelijk, Harry. Hartelijk dank voor je hulp. Ik heb het volledige overzicht toegevoegd voor de geïnteresseerden.

Groet,

Tom

Bijlagen

Graag gedaan Tom, bedankt voor je reactie met complete bestand (altijd handig voor een zoekende).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan