Hoe de C:\ schijf volledig kopiëren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Na het kopiëren van de volledige C;\ schijf naar een externe schijf stel ik vast dat (een deel) van de 'gebruikersbestanden' als Afbeeldingen en Documenten ... niet meegekopieerd zijn.
Is dat eigen aan Windows 7 - is daar eventueel een reden voor ?

Moeten bepaalde bestanden (welke specifiek ?) afzonderlijk gekopieerd worden ?
Of bestaat er toch een bepaalde 'instelling' om alles ineens te doen ?

Dank - Leifoet

Je kan Unstoppable Copier gebruiken.
Het geeft de mogelijkheid een logfile te maken van wat er gekopieerd is en wat mislukt.

screenshots.php

Laatst bewerkt:
Dank voor de alternatieve oplossingen (van derde partijen).

Ik blijf evenwel nog met de vraag : kan een schijf dan niet / nooit volledig gekopieerd worden met één copy-commando van het Windows 7 besturingssysteem ?
Geldt dit ook voor het nieuwe Windows 10 ?

Dank - Leifoet

Niet als het gaat om het Operating System.

Ik houd het als leek altijd vrij simpel.
Ik ging in Windows 7 en ga in Windows 10 naar het configuratiescherm, kies daar voor 'backup maken terugzetten' en tot slot kies ik links in beeld voor 'systeem kopie' maken.

Ik hang een usb externe disk aan mijn computer en backuppen maar, de HELE machine wordt gebackupped.

Enne @leifoet, die kopie bevat je besturingssysteem. Het is eigenlijk (of beter gezegd IS) een complete mirror van je C schijf)

Heb je nog meerdere hdd's in je systeem zitten en wil je die opnemen in de kopie? Dan geef je dat voor / bij het starten van de kopie aan en als je dan ooit trammelant hebt en je wil je hele computer herstellen, dan hang je die usb externe hdd aan je computer, je start op met een Windows DVD, (of met een systeemdisk die je aan het eind van het eerste kopieerproces kunt aanmaken) en voilá... gáán met de banaan.

Leuker kunnen ze het bij Microsoft niet maken...........

Ik heb ooit in een ander topic het volgende verhaal / tutorial geschreven en daarna maar in Word bewaard, dan hoef ik het in nieuwe topics niet nog een keer te typen :D. Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@leifoet : wat is (precies) het doel van je kopie?

is dat:

- om in toekomstige situaties je computer te kunnen herstellen naar het moment van het maken van de kopie, (dus de hele computer: besturingssysteem + alle programma's en je bestanden)
- of wil je mogelijk ook op (bijv.) een andere schijf de kopie terug kunnen zetten?

In het eerste geval volstaat de Windows systeemkopie en in het tweede geval is het klonen van de hdd handiger.
Klonen heeft alleen meerwaarde als in de computer nu een normale hdd zit (geen SSD) en je denkt in de toekomst een SSD te gaan plaatsen. Dán is klonen een handige optie, anders heeft het geen meerwaarde en kun je volstaan met een systeemkopie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan