Hallo iedereen,
Ik ben nog niet zolang bezig met php en ik heb een paar goede scrips gevonden. alleen is het probleem dat ik ze niet goed kan plaatsen in Dreamweaver wat doe ik fout.
met elk script dat ik plak, krijg allemaal tekst die ik niet wil hebben.
bij sommige scrips moet je headers plaatsen dat snap ik ook niet helemaal.
Als ik jou php code in Dreamweaver in een php page plak (in code-tab natuurlijk) krijg ik in design-tab niets te zien en na F12 dit te zien op de site:
Ik ben nog niet zolang bezig met php en ik heb een paar goede scrips gevonden. alleen is het probleem dat ik ze niet goed kan plaatsen in Dreamweaver wat doe ik fout.
met elk script dat ik plak, krijg allemaal tekst die ik niet wil hebben.
bij sommige scrips moet je headers plaatsen dat snap ik ook niet helemaal.
Als ik jou php code in Dreamweaver in een php page plak (in code-tab natuurlijk) krijg ik in design-tab niets te zien en na F12 dit te zien op de site:
Code:
"; echo "
"; // naam echo "Naam:"; echo ""; // space echo " "; // mail echo "E-mail adres:"; echo ""; // space echo " "; // mail echo "Onderwerp:"; echo ""; // space echo " "; // mail echo "Bericht:"; echo "" . htmlentities($_POST['msggs']) . ""; // space echo " "; // button echo " "; echo ""; // sluit form + tabel echo "
"; echo ""; } // versturen naar else { // set datum $datum = date("d.m.Y H:i"); // set ip $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $inhoud_mail = "===================================================\n"; $inhoud_mail .= "Ingevulde contact formulier\n"; $inhoud_mail .= "===================================================\n\n"; $inhoud_mail .= "Naam: " . $_POST['naam'] . "\n"; $inhoud_mail .= "E-mail adres: " . $_POST['mail'] . "\n"; $inhoud_mail .= "Bericht:\n"; $inhoud_mail .= $_POST['msggs'] . "\n\n"; $inhoud_mail .= "Verstuurd op $datum via het ip " . $ip . "\n\n"; $inhoud_mail .= "===================================================\n\n"; // -------------------- // spambot protectie // ------ // van de tutorial: [url]http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/340/[/url] // ------ $headers = "From: " . $_POST['naam'] . " <" . $_POST['mail'] . ">"; $headers = stripslashes($headers); $headers = str_replace("\n", "", $headers); // Verwijder \n $headers = str_replace("\r", "", $headers); // Verwijder \r $headers = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $headers)); // Slashes van quotes $_POST['onderwerp'] = str_replace("\n", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \n $_POST['onderwerp'] = str_replace("\r", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \r $_POST['onderwerp'] = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $_POST['onderwerp'])); // Slashes van quotes mail($mail_ontv, $_POST['onderwerp'], $inhoud_mail, $headers); echo "
Je e-mail is verstuurd
"; echo "
Bedankt voor het versturen van een e-mail. Je zult snel een antwoord "; echo "krijgen indien dit nodig is.
"; echo "
We nemen alles serieus en zullen vertrouwelijk omgaan met de informatie "; echo "die we binnen krijgen. Je e-mail adres zal nooit aan derden worden verstrekt.
"; } ?>
Laatst bewerkt door een moderator: