Hoe de code te plaatsen??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbniels

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Hallo iedereen,

Ik ben nog niet zolang bezig met php en ik heb een paar goede scrips gevonden. alleen is het probleem dat ik ze niet goed kan plaatsen in Dreamweaver wat doe ik fout.

met elk script dat ik plak, krijg allemaal tekst die ik niet wil hebben.
bij sommige scrips moet je headers plaatsen dat snap ik ook niet helemaal.

Als ik jou php code in Dreamweaver in een php page plak (in code-tab natuurlijk) krijg ik in design-tab niets te zien en na F12 dit te zien op de site:
Code:
"; echo "
"; // naam echo "Naam:"; echo ""; // space echo " "; // mail echo "E-mail adres:"; echo ""; // space echo " "; // mail echo "Onderwerp:"; echo ""; // space echo " "; // mail echo "Bericht:"; echo "" . htmlentities($_POST['msggs']) . ""; // space echo " "; // button echo " "; echo ""; // sluit form + tabel echo "
"; echo ""; } // versturen naar else { // set datum $datum = date("d.m.Y H:i"); // set ip $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $inhoud_mail = "===================================================\n"; $inhoud_mail .= "Ingevulde contact formulier\n"; $inhoud_mail .= "===================================================\n\n"; $inhoud_mail .= "Naam: " . $_POST['naam'] . "\n"; $inhoud_mail .= "E-mail adres: " . $_POST['mail'] . "\n"; $inhoud_mail .= "Bericht:\n"; $inhoud_mail .= $_POST['msggs'] . "\n\n"; $inhoud_mail .= "Verstuurd op $datum via het ip " . $ip . "\n\n"; $inhoud_mail .= "===================================================\n\n"; // -------------------- // spambot protectie // ------ // van de tutorial: [url]http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/340/[/url] // ------ $headers = "From: " . $_POST['naam'] . " <" . $_POST['mail'] . ">"; $headers = stripslashes($headers); $headers = str_replace("\n", "", $headers); // Verwijder \n $headers = str_replace("\r", "", $headers); // Verwijder \r $headers = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $headers)); // Slashes van quotes $_POST['onderwerp'] = str_replace("\n", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \n $_POST['onderwerp'] = str_replace("\r", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \r $_POST['onderwerp'] = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $_POST['onderwerp'])); // Slashes van quotes mail($mail_ontv, $_POST['onderwerp'], $inhoud_mail, $headers); echo "
Je e-mail is verstuurd
"; echo "
Bedankt voor het versturen van een e-mail. Je zult snel een antwoord "; echo "krijgen indien dit nodig is.

"; echo "
We nemen alles serieus en zullen vertrouwelijk omgaan met de informatie "; echo "die we binnen krijgen. Je e-mail adres zal nooit aan derden worden verstrekt.

"; } ?>

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het ook even in Dreamweaver geplakt en zonder probleem.

Plak het volledige script in het code tabblad. Let wel op dat je de volledige code kopieer.
Schakel daarna naar Design en het resultaat moet nu zichtbaar zijn.

Sla het bestand op. Geef het een naam en selecteer de juiste extentie.

Zorg ook dat dit bestand op een server komt te staan

Je hebt wel een server nodig, wil je php kunnen testen...

Doe eens View Source
bron bekijken,
dan zie je dat het een ratjetoe is.
Verkeerde en teveel html codes.

:cool:

Je hebt wel een server nodig, wil je php kunnen testen...

Toch nog een vraag:
hoe kan ik hem locaal testen online werkt het maar dan moet ik steeds putten
hoe kan ik hem in localhost testen ik heb apache en phpdev draaien maar dan werkt het niet

Toch nog een vraag:
hoe kan ik hem locaal testen online werkt het maar dan moet ik steeds putten
hoe kan ik hem in localhost testen ik heb apache en phpdev draaien maar dan werkt het niet

Locaal een webserver draaien. XAMPP vind ik zelf een mooie totaaloplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan