Hoe de juiste verbinding behouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Er zijn veel draadloze netwerken bij mij in de buurt. Mijn probleem is dat mijn netwerkkaart (US Robotics 5416) mijn Accespoint (US Robotics 5450) "loslaat" en verbinding gaat zoeken met andere netwerken, met name als dat signaal sterker is dan het signaal van mijn accespoint. En dan gaat het natuurlijk fout. Hoe zorg ik er voor dat mijn netwerkkaart verbinding blijft houden met mijn eigen accespoint?

Voorlopig eerst maar eens het vinkje weggehaald bij "automatically connect to networks". Ben wel benieuwd hoe het dan met opstarten gaat.

Coen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Instellen op een ander kanaal.
De manier waarop verschilt van router tot router, dus is voor je US-robotics weer anders dan voor mijn Tornado.
Moet je even uitvlassen.
Verder kan je andere draadloze netwerken die worden gevonden uitschakelen, op je pc.

Als je eea eenmaal goed hebt ingesteld zullen je multi-culti-netwerk omgevingen geen storing meer geven.

OK, dank. Ander kanaal zal ik gaan proberen, maar kost wat tijd omdat ik ook een netwerkprinter in het geheel heb hangen, dus die moet mee en die is wat moeilijk configureerbaar.

Je tweede tip intrigeert me meer, naar zoiets zoek ik al langer. Het moet toch mogelijk zijn om in je PC te regelen dat er maar met één netwerk verbinding mag worden gemaakt. Met Start > verbinding maken > alle verbindingen weergeven kom ik er echter niet. Dan zie ik alleen maar "draadloze netwerkverbinding". De details van de beschikbare netwerken zie ik alleen in het configuratietooltje van US Robotics, en daar kan ik weer niet instellen dat er maar verbinding met één van de beschikbare netwerken mag worden gemaakt.

Zoals Helmut Kohl zo mooi wist te zeggen: De meeste problemen verdwijnen vanzelf als je niets doet. Mijn buurman is van kanaal gewisseld, daarom hoefde ik dat niet meer te doen. Voor de PC's was het geen probleem, met de netwerkprinter lag het iets ingewikkelder. Maar het is niet meer nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan