Hoe de (vba) wijziging in voorwaardelijke opmaak te bewaren. (Access 2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

perpon

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Hallo forummers

Voor een uren/dagen planner maak ik gebruik van voorwaardelijke opmaak. In Access 2010 is het mogelijk aan een tekstveld mbv voorwaardelijke opmaak 50 kleurtjes toe te kennen. Maar nu lijkt het me wel leuk dat de gebruiker ook de mogelijkheid heeft om van kleurenschema te veranderen.

De opmaak kan ik nu wel wijzigen, maar het lukt me niet wijziging te bewaren. In de bijgesloten voorbeeld start het formulier op met ' 6 standaard kleurtjes '.

Wie weet echter een manier om de keuze format1 of format 2 te bewaren? Dus dat bij de volgende keer dat het programma start de keuze direct zichtbaar is!

Of kan dit alleen maar in de ontwerpmodus van een formulier en nooit in de accde versie van het programma ?

Bekijk bijlage CFvraag.zip (alleen Access 2010 !)

Jan

Aanpassingen in de opmaak van velden doe je inderdaad in de ontwerpmodus van het formulier. Wil je dus een ander kleurenschema, dan moet het formulier (bij voorkeur doe je dat in de onzichtbare modus) dus eerst in de ontwerpmodus worden geopend, waarna je via VBA de velden met de voorwaardelijke opmaak wel kunt aanpassen. Daarna formulier sluiten en aanpassingen bewaren, en dan weer openen. Nadeel hiervan, behalve dat het gruwelijk veel werk is voor een niet-functionele aanpassing, is ook dat de nieuwe instellingen voor alle gebruikers gelden.... Tenzij je het kleurenschema opslaat in een gebruikerstabel, en elke keer bij het openen van het formulier de schema's uitleest en toepast.
Of het dan ook nog werkt in een accde versie, kan ik al helemaal nog niet zeggen.... Dat zou ik eerst moeten uittesten. Maar zelf zou ik er niet aan beginnen.... Tenzij je niks te doen hebt :D

Voorwaardelijke opmaak via vba, werkt ook in accde. Je hoeft dat dus niet te doen in de ontwerp modus.
Heb hier geen voorbeeld van omdat ik daar zelf zo niet mee werkt. Wel gebruik ik tamelijk uitgebreid, allerlei aanpassingen op gebruikers niveau, zoals b.v. tekstuele en kleur aanpassingen in formulier, bewaren van formulierposities, lettertype en lettergrootte in bepaalde formulieren/rapporten. Al deze aanpassingen werken in mde met runtime versie van Access.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan