Hoe definieer ik best de layout van mijn database

Status
Niet open voor verdere reacties.

milovanriel

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Ik moet voor iemand een checklist maken. Ik weet niet goed hoe ik mijn database zou moeten opstellen. Ik leg even uit en misschien als er ergens een heilige onder jullie zit kan die mij helpen.

De Checklist bestaat het opvolgen van verschillende stappen in een verpakking ontwikkeling:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over welk item*****************1.Persoon die*************2.ja nee veld of*********3.memo
de controle gaat******************verantwoordelijk is******het gebeurd is***********veld
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Layout
Talen Aanwezig
EAN Aanwezig
Ingred. Aanwezig
Logo Aanwezig
Kleur van logo goed?
.....
.....
Hieronder een 32 Items

Zoals je kan zien heeft elk item steeds 3 keer dezelfde zaken (punt 1,2,3) die moeten gevraagd worden. Hoe moet ik dit nu doen

1. Ik kan in de tabel per item zoals layout 3 velden toevoegen zoals hieronder
tblfield-Layout
tblfield-Layout-Persoon verantwoordelijk
tblfield-Layout-Ja/nee veld
tblfield-layout-memo

dit zou ik voor de 32 velden kunnen doen maar dan krijg ik wel een enorme tabel.

2. Zoeken naar een andere mogelijkheid, maar weet niet goed hoe. Had gedacht om tabellen te koppelen maar dit kan toch niet op veld niveau?

Hoop dat dit duidelijk was?

Groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan