• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe deze 'ALS-functie' correct toe te passen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

filmfreak

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
15
Beste forumgebruikers,

Ben beginner in Excel en zit met het volgende probleem, zie volgende bijlage:

[bijlage weggehaald]

Het betreft Blad 2, Veld: C143. Zou de daar weergegeven formule ook kloppend gemaakt kunnen worden? Ik heb veel geprobeerd maar kom er niet meer uit. Bij een voorwaarde vanB42 <200.000 gaat het goed, maar bij een waarde hierboven (zoals nu) geeft hij een foutmelding.

Andere (verwante) probleem is veld: C148. Ik probeerde daar de volgende formule in te voeren:

=ALS((B42-200000)<0;”0”;ALS(B42-200000)>0;((B42-200000)*C149))

Heb een heel aantal varianten hierop geprobeerd, maar weet niet wat ik fout doe.


Voor de duidelijkheid: Het gaat dus om het handig kunnen optellen van de vennootschapsbelasting.

Tot en met 200.000 euro is die 20% en boven dit bedrag 25%. Uitgangswaarde is 'Belastbaar' in veld B42. De output (optelsom van de gehele vennootschapsbelasting) zou uiteindelijk in veld C153 en veld B44 terecht moeten komen.

Alvast heel hartelijk dank voor de moeite!

Vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Heb deze formule gebruikt voor C143
=ALS(B42<=200000;B42*20%;40000+(B42-200000)*25%)
Deze pakt de hele belasting in 1x.
Ik zal nog even beide formules in een bestandje plaatsen.
 
Graag gedaan,
3e jaars bedrijfseconomie.
Jij 1e:p?

Lijkt namelijk supererg op stof die ik toen had!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan