• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe doe ik dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Het zal niet te moeiljk zijn, maar ik ben niet zo heel goed in Excel..

Ik heb een excel lijst van meer dan 600 DVD's op mijn pc staan. I
Nu is er een website...www.imdb.com, wat een film database is, met een zoekfunctie voor films... Nu heeft een maat van me het zo ingesteld dat naast de kolom van zijn titels, excel automatisch die titel pakt, het invult in de IMDB zoekfucntie, en DIE link naast de kolom van zijn titels zet... Nu wil ik dat ook......

iemand een idee hoe dit moet?

thanks!

haha ja maar kan hem niet bereiken... zo moeiljkk kan het toch niet zijn...?

Hello

Kan je eens 2 (ttz, in ieder geval meer dan 1) voorbeeld-DVD's geven en tevens de link die zou moeten verschijnen? Dus telkens naam en juiste link zoals je die wil hebben.

Wigi

- Zoek eens op HYPERLINK functie in Excel en ook in VBA.
- De link

http://www.imdb.com/find?s=all&q=The+Godfather+3

krijgen is niet zo moeilijk, maar hoe gaan we nagaan dat dit niet de juiste is (de "the" moet weg)?

Hetzelfde met One Flew Over the Cuckoo's Nest. Als de link ... bevat, gaan we dat niet weten volgens mij.

Wigi

Zulk een bestand maken is inderdaad niet zo moeilijk.
Toch mag je nooit te snel oordelen dat 'Het wel niet zo moeilijk zal zijn'.
Toevallig is het ook niet zo moeilijk... maar met evenveel geluk, was het wel moeilijk geweest.

Hoe dan ook, je vriend heeft in elk geval een schitterend idee gehad.
En... hoe je de link ook maakt: de link is altijd juist!!!!
Je hoeft je niet af te vragen, of je de link wel juist spelt. Deze link werkt een beetje als een zoekmachine.
Je geeft het adres van de site op, tot vlak voor je je zoekwoordjes plaatst.
Daarna zet je je zoekwoordjes (In dit geval films), en de site die je gegeven hebt, doet de rest.

Ik vond het in elk geval een leuk idee, en heb dan maar 's een voorbeeld van een dergelijk bestand op m'n site gezet.
Af te halen, en gewoon films invoeren.
Wens je dit ook voor DVD's, dan zal je een website moeten vinden die ook iets dergelijks aanbied, en je moet een deel van het webadres kopiëren, om zelf te gebruiken.

Hier een uitgewerkt bestand:
http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Downloads
8- FilmDataBase

mvg,
Luc

Beste Luc,
ik heb het bestandje even van je site afgehaald..
ik heb dus al mijn titels gekopierd en in je de eerste kolom gezet... en nu werden dus netjes al de links in de 2e kolom aangemaakt..echter.... bij rij 201 stop hij ineens hiermee....!

weet jij hoe dit kan?
gr. Allard

ja, dat is normaal.
Ik heb in de B kolom een formule gezet. En die heb ik doorgetrokken tot ongeveer die rij.
Wens je meer titels toe te voegen, dan kan je zelf die formule doortrekken.
Ga naar een cel in de B kolom (Met de pijltjestoetsen, want anders zal je die hyperlink volgen)
Selecteer de rand van de geselecteerde cel, en trek die verder door naar onder.

Luc

Allard, Luc

Ik had gedacht dat de + tekens in het internetadres van bv. The Godfather 3 ook letterlijk gedaan moesten worden en dat anders de link niet werkte. Vandaar dat ik wat strop zat. Toch wel simpel uiteindelijk. Weer wat bijgeleerd!

Wigi

ja achteraf viel het inderdaad wel mee haha, maar je moet zulke dingen toch maar ff weten.. ;)

fijne dag nog...!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan