Hoe doe ik dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ittimous

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo,

Ik wil graag mijn computer formatteren alleen als ik dat doe heb ik gelezen dat ook je Windows word verwijdert en dat je dan vanaf de CD opnieuw moet installeren.

Alleen ik heb wel een CD ( DVD) alleen ik heb geen DVD station in deze pc.

Ik heb het wel op een USB maar kan dat dan?

dat als ik de computer opstart met de USB erin dat ik W7 vanaf de USB kan installeren?

Want hiervoor had ik XP en kon ik hem gewoon upgrade.

Alleen hoe werkt het als ik niks op de pc hebt? kan het dan wel met een USB en hoe dan?

Thx alvast!

als je BIOS het ondersteund kan je van USB starten,
dus je zal moeten kijken of dat kan
dvd speler kost 15 euro en brander 22 euro dus wat let je

hoe kan ik dat controleren of hij dat ondersteunt? gewoon bios openen en bij schijfen kijken?

Nu nog een probleem,,,

Als ik me pc nu aan zet dan krijg ik een zwart scherm met daar in de tekst ongeveer: ( vertaald )

dat ik iets moet plaatsen in me device om hem te booten en dat ik dan op een knop moet drukken

maar ik heb W7 wel op me usb maar die pakt hij niet.. misschien moet ik hem instellen maar waar?

en me boot menu? maar als ik daar me usb kies dan zie je een wit streepje links onder de heltijd knippere en een uur later doet hij het nog niet... en in de bios weet ik niet precies waar ik wat moet invulle..

iemand een idee?

moet ik al die sappen doen op een andere computeR?

want op de pc waar het probleem is kom ik niet verder dan windows starten ( dat krijg ik ook niet te zien )

dus ik kan me usb peparen op elke computer? dus er gebeurt niks verder met die pc waarop ik het doe?

exact
(tenzij je niet doet wat er in de handleiding staat natuurlijk)

Na de tip van Harry Snor ben ik even op zoek gegaan naar de Windows 7 tool (daar waren wat juridische issues mee in het verleden) en ik zie dat MS die weer als gratis download heeft aangeboden op hun OpenSource server.

http://wudt.codeplex.com/

Hierin heb je alleen maar een ISO nodig van Windows 7 en een USB stick van 4GB of meer. en de tool wijst zich vanzelf. (hoewel ik vermoed dat als je vragen hebt Harry vast wel ergens een korte handleiding heeft ;))

Let wel, ook al heet hij de "Windows 7 Usb Download Tool" hoef je niet te denken dat je Windows 7 er mee kan downloaden je zult zelf een ISO moeten hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan