Hoe doen hackers het eigenlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tdgjules

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Hallo,

Ik weet dat je een pc kunt hacken in je netwerk via de nbtstat in het DOS,

Maar hoe doen hackers, die niet in je netwerk aanwezig zijn, eigenlijk inbreken op je pc?

Heb wat op google gezocht, waarschijnlijk verkeerd gezocht, want ik vind geen nuttige informatie over het onderwerp.

Bedankt voor de toekomende informatie!

Laatst bewerkt:
Dat je die vraag stelt vindt ik nogal vaag,maar goed ze hebben mij altijd vertelt dat domme vragen niet bestaan.
Maar je zal er wel een rede voor hebben die ik hier niet ga uitspreken.

Maar het lijk me echt sterk dat iemand hier in de topic jou daar antwoord opgeeft,ik hoop eigenlijk dat een van de crewleden deze vraag verwijderd.

Tja kan ik begrijpen, ben gewoon geïntresseerd erin en zou het daarom graag willen weten...

@XZiBiT Als je zelf VERONDERSTELD waarom hij de vraag stelt en aan de hand daarvan zulk een reactie geeft getuigt dat van een gebrek aan maturiteit en kennis.
Deze persoon weet duidelijk niet veel over het onderwerp en hacken is een in veel gevallen legale en constructieve bezigheid waarvan veel mensen een eerbaar beroep maken. Door ongefundeerde reacties als de uwe blijven hackers voor de gewone bevolking in een slecht daglicht staan. Leest u alstublieft de pagina even door: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hacker Dan kan u als u volgende keer weer de neiging krijgt om te reageren op een onderwerp dit op zijn minst constructief en met kennis van zaken doen.

Ok en nu on Topic.
@Tdgjules
Een goede vraag die veel mensen zich afvragen. Bij mij is met deze vraag de liefde voor netwerken en programmeren geboren.

Er zijn verschillende manieren van hacken.
Een "echte" hacker is meestal iemand die veel kennis heeft over bepaalde onderwerpen. Dit kan zijn over programmeren, netwerken en andere.

Iemand die goed is in programmeren kan bijvoorbeeld op zoek gaan naar veel gemaakte fouten bij het ontwikkelen van websites. Ik ga hier niet te technisch op ingaan omdat je daar best eerst wat programmeer kennis voor opdoet.
Indien zo een persoon dan zo een fout vind kan hij hier misbruik van maken. Zo is het bv mogelijk toegang te krijgen tot de database van een website als de velden niet voldoende beschermd zijn tegen sql injectie. Op deze manier kan de "Hacker" soms ana het paswoord van ene beheerder komen en zo de site aanpassen. Dit is 1 vorm van hacken.

Een persoon die veel kent van netwerken routering etc kan bv een Man in the middle attack doen. Daarmee luisterd hij de data af tussen 2 systemen en daar kan hij ook gevoelige informatie mee te weten komen.

Tegenwoordig maken hackers ook steeds meer gebruik van social engineering. Hierbij doen ze zich voor als iemand anders (bv de webhost of de systeembeheerder) en word er naar gegevens gevraagd die toegang geven tot een computersysteem.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van hackmethoden zeer simpel uitgelegd.

Als je het zelf wil leren kan ik je alleen maar aanraden om te kiezen op welke manier je het wenst te doen. Als je genoeg over een onderwerp weet ga je vanzelf doorkrijgen hoe je het kan hacken. Zonder moeite zal het nooit gaan. En ook kan je niet vergeten dat je je aan je computer aan dezelfde ethiek moet houden als in het dagelijkse leven.

@jarco,

Helaas heb ik je link niet gelezen,omdat ik daar totaal geen zin in heb.
Mss heb je gelijk dat er goede hackers zijn en kwaaie hackers en helaas moeten de goeie onder de kwaaie lijden dat is met meedere dingen zo.

Ik persoonlijk vind niet dat zulke vragen hier thuis horen,er is vast wel op IE meer antwoord te vinden als je het echt wil weten hoe het een of ander werkt,daar heb ik opzich ook geen probleem mee.
Ik begrijp dat jij hier een andere mening over heb.....gelukkig leven we in een wereld waar mensen verschillende meningen mogen hebben en uitspreken.

Maar goed jullie weten nu mijn mening en ik ben er gewoon tegen dat hier vragen worden gesteld hoe of wat over hacken,daar zijn als je goed zoekt ook sites over waar de hackers met z,n alle bijeen zijn,en daar zul je personen zoals ik niet tegen komen.

Voor de rest kunnen we hier wel over door discuseren maar daar is deze topic ook niet voor bedoeld,en zullen wij hier toch niet over eens worden.

Mvg...XZiBiT

Je hebt duidelijk mijn link niet gelezen want dan had je antwoord helemaal anders uitgezien.

En bij mijn weten is dit een ITforum met als doel dat mensen hier vragen mogen stellen en beantwoorden.

Deze persoon is dus 100% op de juiste plaats.
Zolang u mijn link niet leest en dus niet begrijpt wat een hackers is gaat u idd hierover blijven twijfelen. Jammer...

Qua programmeren heb ik wel het een en adere kennis in bezit. Zo kan ik (vind ik) een goede website maken in php en html. Qua sql inject weet ik niet veel, en hou me er ook niet zomee bezig aangeziem de websites die ik heb niet commercieel zijn maar gewoon om wat aan te proberen.

Ik zal zeker eens gaan kijke hoe ik die sql injectie kan tegen gaan en hou ik jem kam vinden. Ook zal ik eens gaan kijken naar de link van wikipedia.

Maar nu heb ik toch nog 1 vraag:

De informatie wat je vertelde jarco, gaat over websites. Maar hoe doen hackers inbreken op bv. Mijn pc of de jouwne?

Ik kan na jou laatste vraag de gedachten van XZIBIT wel volgen want:

Maar nu heb ik toch nog 1 vraag:

De informatie wat je vertelde jarco, gaat over websites. Maar hoe doen hackers inbreken op bv. Mijn pc of de jouwne?

vind ik ook niet kunnen. Het zou hetzelfde zijn dat ik op het motor-forum vraag hoe ik een startonderbreker van een motor kan omzeilen......dan wordt je het forum afgeknikkerd en terecht. Vragen als hoe kan ik een DDOS aanval afslaan, welke poorten zijn hack gevoelig lijken mij bv. betere vragen waarop ook beter antwoordt gegeven kan worden.

Maar poster...google is your friend.

Laatst bewerkt:
@Kawaknaller: Ik blijf erbij dat deze vragen puur uit nieuwschierigheid gesteld kunnen worden. Zelf het leren hacken is niet iets slecht. Mag je niet leren autorijden omdat je ook te hard kan rijden?

@Tdgjules: De manier die ik als "man in the middle" beschreef en social engineering kunnen gebruikt worden om toegang tot pc's te verkrijgen.

De meestgebruikte methodes zijn binnenraken via trojaanse paarden, exploits van slecht geupdate computers, zero day exploits, en vele vele andere.
Als je meer wil weten over deze zaken kan je deze termen opzoeken in google.
De manieren van hacken zijn zo uiteenlopend dat je onmogelijk alle manieren kan leren. Er worden er elk moment nieuwe bedacht of beveiligingsgaten gevonden.

Het beste wat je kan doen om het beter te begrijpen is studeren! Leer over netwerken of over programmeren (waar je al wat mee overweg kan).

En weet je wat nou zo mooi is aan helpmij?
Daar hebben ze een Crew van Moderators die in twijfel gevallen daar mooie beslissingen over kunnen nemen. Hoeven we niet zelf te doen en hoeven we ook geen disussie over het wel of niet correct zijn van een topic te spreken maar kunnen we ons over het onderwerp buigen. Als je er 1 wil triggeren kun je de meldmisbruik knop gebruiken. (bij deze gedaan :))
Grote kans dat ze het topic al in de gaten houden en indien iemand de regels overtreed hoor je het vanzelf. (Zelf hang ik Jarco's mening aan)

Je kunt hacken ook beter begrijpen door je volledig op het beveiligen van systemen te storten (en dus word een vraag over hack kennis ineens heel nuttig) als je namelijk het ene goed kan, kun je het andere vaak ook of begrijp je het andere in ieder geval

Dus hoe werken netwerken dns/dhcp/routing
hoe zit netwerk verkeer in elkaar (poorten)
hoe werken firewalls (inkomend en uitgaand verkeer)

Hoe werkt de beveiliging op een PC (denk aan hoe werkt UAC/login beveiliging/rechten op mappen bestandenen het uitvoeren ervan)

Als je je daar in verdiept loop je ook aan tegen hoe mensen er om heen kunnen.

Laatst bewerkt:
Het kan allemaal wel zo zijn Jarco maar ieder heeft een mening, net als jij, echter mag/kan een ander zijn mening niet zeggen want dan maak jij je daar (kennelijk) druk over. Mijn motto is leven en laten leven. :love:

:thumb:

Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan