Hoe doen ze dat toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Regelmatig zie ik site's waarbij geen frames maar tabellen zijn gebruikt, alleen als ik dan op een link klik ga ik naar een andere pagina en blijft het menu links staan. Met frames weet ik hoe dit moet, want de links in het ene frame openen in het andere. Maar hoe moet dat met tabellen? Jullie gaan me toch niet vertellen dat als er bv een link verandert moet worden dat ze bij een web van 500 pagina's, 500 x die link gaan veranderen?:eek:

Laatst bewerkt:
Ik ken de details nog niet, maar de nieuwe ontwikkelingen met css en js scripts en SSI maken dat wel mogelijk.

:eek: CSS is toch alleen voor opmaakregels zoals lettertype, kleur en grootte?

Maar ik geloof niet dat deze pagina met zulke techieken is gemaakt.

Kun je niet aan de broncode komen, en die even posten?

Aha, het wordt me een stuk duidelijker. Toch CSS. Heb je ook Nederlandse site's?

Nee, enige ontwikkelingen bij nederlandse clubs heb ik nog niet gezien.

dit soort sites zijn altijd opgemaakt met includes.
Heel simpel gezegd gebeurd er zoiets:

stel je een tabel voor met 3 kolommen.
linkerkolom:
include('navigatie.php');
middenkolom:
include('$variabele.php');
rechterkolom:
include('nieuws.php')

in navigatie.php staan dus links, met een extra variabele:

<a href="index.php?variabele_1">klik1</a>
<a href="index.php?variabele_2">klik2</a>

grtzz

t.

Hey, XP_PC,
Dit vind ik het beste voorbeeld voor wat jij graag wilt. Helaas wel in het engels. Kijk maar eens in de broncode.Bovendien leggen ze het pricipe ook nog uit in Page design, de hoofdstukjes over grids en frames. Kwa lay-out een van de mooiste sites die ik ken.
http://info.med.yale.edu/caim/manual/contents.html

grtz

Geplaatst door hendricus
Hey, XP_PC,
Dit vind ik het beste voorbeeld voor wat jij graag wilt. Helaas wel in het engels. Kijk maar eens in de broncode. Bovendien leggen ze het pricipe ook nog uit in Page design, de hoofdstukjes over grids en frames. Kwa lay-out een van de mooiste sites die ik ken.
http://info.med.yale.edu/caim/manual/contents.html

grtz

Dank je wel, ik ga er eens kijken.

Geplaatst door caveman
hendricus> hoe klein is jouw scherm?

Ik begrijp denk ik wat je bedoelt, de site beslaat bij mij maar 1 derde van het scherm.

1024x768

Tja, voor en deel is dit natuurlijk lay out, ik vind het perfect ogen. Misschien ook is dit gemaakt voor 640x480 en dat zonder de uitbreidingsmogelijkheid. Ik weet niet hoe oud deze site is, hij staat al jaren in mijn favlijst. ( even gekeken in de bron, site copyright is van 1997- dat verklaart veel)
Mij gaat het om die tables en gutters, dat idee.

grtz

hendricus> me niet meer zo laten schrikken hoor! :D Qua inhoud geloof ik je wel.

Dat komt doordat men een effectieve grootte heeft opgegeven voor de tabellen denk ik. Indien men deze veranderd door een procentuele grootte, dan wordt de site wel schermvullend. Je hebt dan alleen minder controle over de opbouw van de site bij verschillende resoluties...

@caveman: okido
@ojan:dat klopt. Er staan effectieve groottes in de bron. Er is volgens mij wel een tag waarmee je een site voor elke resolutie schermvullend kunt maken. Ik ga er even naar op zoek.

grtz

Er is volgens mij wel een tag waarmee je een site voor elke resolutie schermvullend kunt maken. Ik ga er even naar op zoek.

Je mag hem meteen hier plaatsen als je wilt ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan