Hoe dual-boot herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtest

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Hoi,
ik heb op mijn systeem 2 partities , de eerste voor Win xp home de tweede voor Win xp Pro 64bit. Nu Kan ik niet meer opstarten met win xp pro 64bit en dit omdat ik win xp home moest herinstalleren! Ik zie tijdens het starten nog steeds de mogelijkheid om tussen win xp en win xp 64bit te kiezen maar las ik win xp 64bit selecteer dan krijg ik een foutmelding. Kan ik de win xp 64bit terug indienst krijgen zonder volledig te herinstalleren!

Misschien helpt het als je vermeldt welke foutmelding je krijgt?

Ik krijg volgende melding :
windows kan niet worden gestart omdat volgende bestand beschadigd of niet gevonden wordt :
<win-hoofdmap> system32\ntoskrnl.exe

Met het opnieuw installeren van de home versie zal de boot.ini misschien veranderd zijn.

Meestal kun je dit repareren met fdisk /mbr, maar ik weet niet of dat ook kan bij dualboot.

Misschien dat een ander dit kan bevestigen of juist afraden.

Nee probleem is nog altijd niet opgelost, voorlopig heb ik een nieuwe installatie van win xp pro 64 gedaan en alles werkt nu wel, maar er moet toch een manier bestaan om dit te vermijden!

Dit probleem kan niet met Fdisk /MBR worden opgelost, want die herschrijft de MBR. En daar zit geen fout in, want dan zou WinXP helemaal niet opstarten.
De fout zit wel in BOOT.INI, want daarin zal een verkeerde verwijzing naar de 2e installatie staan. Post je boot.ini hier even als je er zelf niet uit komt.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314081

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei heb ik een nieuwe installatie gedaan van win xp pro 64bit, alles werkt nu. Maar de volgende keer laat ik zeker m'n bootinin hier achter zodat de fout kan gevonden worden. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan