hoe duebbele contactpersonen en dubbele agenda verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Ik heb outlook 2007 en deze synchroniseerd ik met mijn htc diamond. Vreemd genoeg heb ik ineens twee contactpersoonlijsten en twee agenda's. Ik kan deze niet verwijderen, ook niet met programma's als publicfixprofile en pstghostbutser. Ben er al zes uur mee bezig, van alles gedaan: nieuwe pst profielen aangemaakt en dan stap voor stap uit het archief de verschillende mappen importeren, maar als ik de contacts bijvoorbeeld importeer, dan krijg ik standaard twee lijsten in outlook.

Weet iemand hoe ik de dubbels eruit kan gooien?

Rob

Hoi,

Probeer het volgende:

- zorg dat de HTC niet is aangesloten.
- zorg dat outlook is afgesloten
- wijzig de naam van het bestand OUTLOOK.PST (bijv.) in OLOLD.PST (zorg dat de extensie hetzelfde blijft 'althans'

In WinXP staat hij hier:
C:\Documents and settings\[uwnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\
In Vista hier:
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\

Start nu Outlook weer op en je krijgt een melding dat het bestand niet gevonden kan worden. Er wordt een nieuw bestand OUTLOOK.PST aangemaakt bij het afsluiten.
Start Outlook opnieuw en sluit weer af.

NU, let op!

Voeg op je HTC een agendaitem toe (het laatst gewijzigde gegevensbestand wordt dan namelijk die op de HTC.
Wanneer je de HTC nu weer connect, zal gevraagd worden de gegevens te synchroniseren, in dit geval worden de gegevens van de HTC getransporteerd naar outlook op de pc.
Importeer desgewenst andere data PER MAP (Postcak IN; Verzonden items etc) vanuit het hernoemde pst-bestand.

Fijn dat een megasenio reageert:). Ik heb al iets geprobeerd met het wijzigen van het pst bestand, maar als ik het oude bestand of een gedeelte ervan niet weer laadt, ben ik dan niet al mijn contactpersonen kwijt die nu in Outlook staan. Op mijn HTC staat namelijk nog maar een heel beperkt aantal, maar in Outlook staan er twee mappen met contactperonen, waarvan er één de juiste is en die niet meer synchroniseert met mijn HTC.

Hoi,

Geen probleem, want je kunt na de stappen die ik aangaf kijken welke contactpersonen er ontbreken.
Je kunt het 'oude' pst-bestand als extra openen via de (outlook-) menuoptie 'Bestand' > Openen.
Vervolgens kan je alle mappen en/of losse items daaruit verslepen naar de 'Nieuwe' pst.

Ze worden dus beide in de mappenlijst weergegeven.

Uiteindelijk gaat het erom dat er iets in het oude pst-bestand niet goed gaat. En mijn stappen bieden een snelle oplossing zonder naar allerlei oorzaken te moeten zoeken en deze oplossen (als dat al lukt).

Ik heb het idee dat het probleem nu is opgelost, maar heb nog niet alles kunnen checken. Voor anderen die ook nog eens met dit probleem te kampen krijgen:
- je moet een nieuw pst bestand aanmaken, want er wordt niet vanzelf gesynchroniseerd. Outlook komt met het bericht dat het het (oude) pst bestand niet kan vinden. Voordat je dus outlook afsluit, moet je een nieuw pst bestand aanmaken bij bestand-gegevensbeheer in outlook.
- vervolgens moet je ook de het synchrtonisatiecentrum het partnerveband (gsm met pc)opheffen en opnieuw gaan maken omdat dit verband is ingesteld op het oude profiel.
- ook je mobiel even soft resetten (weet niet meer precies waarom, maar ergens in de keten zorgde dit voor een goede verbinding)

Dank Ommeren voor je hulp, want de key was voor mij dat je bestanden uit het oude pst opent, versleept en vervolgens weer sluit, waardoor je niet met dubbele mappen komt te zitten.

gr. Robert

Hoi,

Het eerste wat je aangeeft klopt niet helemaal, want daarmee geef je aan dat je zélf in staat zou zijn een PST-bestand aan te maken.
Het werkt als volgt:
Wanneer je outlook opent en er wordt geen pst-bestand op de oorspronkelijke lokatie gevonden, dan komt hierover een waarschuwing op het scherm.
Als je nu verdergaat zonder alsnog een lokatie te zoeken waar het wél zou staan, wordt er een nieuw bestand outlook.pst aangemaakt, zonder eigen gegevens dus.
Bij het afsluiten van outlook wordt dit bestand bewaard op schijf op de in een eerdere reactie hier aangegeven standaardlokatie.
Open je outlook herna weer, dan is dit nieuwe pst-bestand ook als standaard ingesteld, dus het regelen hiervan via Bestand > Gegevensbestandsbeheer is overbodig.

Het werkt ongeveer hetzelfde als het standaardsjablook NORMAL.DOT in Word.
Wanneer je dit verwijdert uit de oorspronkelijke lokatie, of je wijzigt de naam, dan maakt Word bij het openen weer een nieuw - maagdelijk - sjabloon normal.dot aan.
En ook hier geldt, dat dit pas wordt bewaard op schijf op het moment dat je Word afsluit..

Laatst bewerkt:
Misschien ligt het aan vista of outlook 2007, maar outlook wil toch echt niet openen als het juiste pst bestand wordt aangegeven. Ik heb er een tijd aan zitten knoeien.

Misschien ligt het aan vista of outlook 2007, maar outlook wil toch echt niet openen als het juiste pst bestand wordt aangegeven. Ik heb er een tijd aan zitten knoeien.

Tsja ... toch maar iemand erbij halen die er meer verstand van heeft.
Want ik heb geen adviezen meer.
Werk al met outlook i.c.m een pda vanaf versie '97.
Maar programma's als publicfixprofile en pstghostbutser heb ik bij problemen nog never nodig gehad.
Met andere woorden wat je zelf zegt: ' ... ik heb er al een tijd aan zitten knoeien'
Ik denk dat dat 'klopt' :rolleyes:
Maar vertel me niet dat het ' .... aan Vista of outlook 2007' zou liggen, want ik werk daar nu mee tot volle tevredenheid en zónder problemen INCLUSIEF pda etc.

Laatst bewerkt:
Maar zoals ik al schreef van Ommeren, het probleem is nu waarschijnlijk geheel opgelost. Mede dankzij jouw hulp, er miste alleen nog wat stapjes.:thumb:
gr. Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan