hoe een actieve partitie te renamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Askkey

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Berichten
261
een simpele vraag...op zich. Ik heb Wxp geinstalleerd op de I-drive (vraag niet waarom). Nu wordt de C-schijf niet gebruikt en zou ik, dat hoop ik, de driveletter van mijn actieve partitie I willen veranderen in C..
Uiteraard gaat dat niet zomaar en ben ik waarschijnlijk wel verplicht om dat vanaf diskette te doen. Heeft iemand een klein stappen plannetje?

alavst dank
Askkey
 
Dat kan niet, de partitie met de bootbestanden kan niet van driveletter veranderen.
 
Dit zou je in windows ook kunnen doen.
Ga naar;
Deze computer>eigenschappen>beheren>schijf beheer.
Hier kan je de drive letters veranderen.
Hou er wel rekening mee dat de meeste programma's de drive letter gebruiken waar ze geinstalleerd zijn.
Maar of dit voor de hoofdpartitie ook kan, vraag ik het me af.
 
het kan niet, het kan wel? Tja dat is de vraag.
Uiteraard kan het niet vanaf, of beter gezegd "vanuit", het OS zelf.
Maar het systeem booten vanaf diskette en dan met een of andere super "fdisk" of "PM" moet het toch gaan? Het is toch niet veel meer dan een "label"?
Misschien is er ergens een site waarop ik het terug kan lezen.....
of toch maar alles opnieuw installeren? (zou het met een image terugplaatsen op C: wel gaan?)

Askkey
 
De driveletter is niet een label, de driveletter is meer dan dat. Je kunt met Fdisk geen schijfletters veranderen, hooguit partitie's aanmaken of verwijderen. Hetzelfde geldt voor PM. Alle drive-letters kun je aanpassen, behalve die waarop de bootbestanden staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan