Hoe een automatische vermenigvuldiging koppelen aan een input veld (keuzebox)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
In een MS Access tabel wil ik volgende velden toevoegen en/of updaten
=> een inputveld AANTAL => wordt ingevuld met een cijfer uit een keuzetabel/-lijst (cfr. onderaan)
=> in het volgend veld BEDRAG zou dan automatisch het resultaat getoond worden van : het ingevuld AANTAL vermenigvuldigd met een vast bedrag (vb *16)

(Hoe) kan ik vanuit onderstaand inputveld (AANTAL) dit resultaat tonen met Javascript code in het (input)veld BEDRAG ?
Dank voor tips/voorbeeld - Leifoet

Gebruikte code voor de 2 velden
.....
<tr>
<td><b>AANTAL<b></b></td>
<td width="353">

<SELECT name="AANTAL" style="font-size:13px; color:#0000FF; text-align:right; background-color:#E0FFFF;">
<OPTION SELECTED value="<%=rsTEST("AANTAL")%>" style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12px;font-weight:bold;
font-size:12px; color:#0000FF; text-align:left; background-color:#FFFAFA;"><%=rsTEST("AANTAL")%></option>
<option value=0 style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12px; color:#FF1616;">0</option>
<option value=1 style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12px; color:#0000FF;">1</option>
<option value=2 style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12px; color:#0000FF;">2</option>
<option value=3 style="font-family:arial,sans-serif;font-size:12px; color:#0000FF;">3</option>
.... tot 50

</select></td></tr>

2de veld
<tr>
<td height="26"><b>BEDRAG</b></td>
<td height="26" width="353">
<INPUT TYPE="BEDRAG" size="12" value="<%=rsTEST("BEDRAG")%>" NAME="BEDRAG" style="font-weight:bold; font-family:arial,sans-serif;
font-size:12px; color:#0000FF; text-align:right;"><font size="1" color="black">&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>

</tr>

Op mijn speurtocht naar de geschikte code vond ik op W3School een script dat mij mogelijks een stukje verder helpt.

<script>

function myFunction() {
var Aantal = document.getElementById("Aantal");
var option = Aantal.options[Aantal.selectedIndex].text;
var txt = document.getElementById("Bedrag").value;
txt = txt + option*12;
document.getElementById("Bedrag").value = txt;
}
</script>

<input type="text" onblur="myFunction()" id="Bedrag" size="20">

de termen name= in de keuzelijst heb ik vervangen door id=

Probleem
De berekening wordt pas gemaakt als de cursor uit de bedragzone komt - bij onoplettendheid kan dit ook verschillende keren na elkaar gebeuren met een onmogelijke rij cijfers als gevolg.

Het doel is
- als een cijfer geselecteerd wordt (als aantal) uit de keuzelijst, automatisch en onmiddellijk in het vakje 'bedrag' het resultaat van de vermenigvuldiging (van het geselecteerde cijfer uit de keuzelijst maal 12) verschijnt
- en liefst slechts éénmaal (tenzij een nieuw 'aantal' geselecteerd wordt)

Dank voor tips - Leifoet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan