Hoe een back-up te maken met een niet startende Windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coolgirl1000

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2014
Doordat ik mijn laptop opstarten en meteen weer uitzette start Windows niet meer op :(
Omdat ik de recovery cd's niet meer kan vinden zit ik met een probleem want ik kom nog wel bij de E-recovery maar heb dan alleen de keuze om Windows naar fabrieksinstellingen terug erop te zetten en ben dan alles van de C schijf kwijt :confused: Omdat ik verschillende programma's erop heb staan waar ik geen cd's van heb en die wil behouden is dit geen optie. Nu vroeg ik me af of er een andere mogelijkheid is om hem toch op te starten met behoud van de C schijf? Ik kan geen cd's branden ofzo want heb geen beschikking over een andere pc alleen een IPad. Of is het beter om hem weg te brengen naar iemand, die er meer verstand van heeft en wat zou dat ongeveer gaan kosten? Het is een oudje maar verders oké.
Acer Aspire 7715Z met Windows7 erop weet alleen niet of het de 32 of 64 is :rolleyes:

In plaats van een herinstallatie zou ik liever eerst een repair proberen. Eigenlijk zou dat volgens mij één van de opties van de recovery moeten zijn, maar ik ken de Acer verder niet, dus zou je maar even moeten checken. Als dat er niet tussen staat, dan zou je kunnen proberen om een Windows 7 iso te downloaden die overeenkomt met jouw versie van Windows en daarmee opstarten. Met wat geluk kun je daar wel een repair mee uitvoeren.
Overigens is de kans dat je programma's van een niet meer werkende Windows kunt backuppen niet zo groot. Tenzij je het betreffende installatie programma op de schijf hebt staan, maar dan is het probleem toch al niet zo groot. In dat geval kun je Windows opnieuw installeren (met die iso) zonder C te formatteren. Je oude Windows wordt dan in een Windows.old map geplaatst en alle data blijft dan beschikbaar.

Kun je een dvd met installatie van iemand uit de omgeving lenen?
Daarmee doe je een herstel
Daarna heb de schijf (hopelijk) niet meer nodig.

Succes er mee.

@Binary het staat er wel tussen maar kan deze niet aanklikken :( voor een iso te downloaden heb ik een andere pc nodig of gaat dit op de IPad?
@kostenzer zou zo niemand weten die een Windows7 cd/dvd heeft maar kan eens informeren anders zal ik hem toch moeten wegbrengen :( want wil mijn bestanden en progjes behouden. Heb nl geen installatiebestanden hiervan op mun lappy.
Thanks voor de snelle antwoorden in ieder geval!

Vrienden, kennissen, buren, collega's. Er zijn er genoeg om te vragen.
Downloaden via eipad lijkt me niet mogelijk.
Te weinig geheugen en als het al lukt moet je er ook nog van booten, en dan wordt het nog moeilijker.

Ik denk dat als je vraagt er al snel iemand is die je zelfs wil helpen.
succes er mee

De meeste in dit dorp zijn geen freaks zoals ik ;) woon een beetje van de bewoonde wereld af lol heb al een chat verstuurd naar iemand waarvan ik denk dat ie een recovery dvd heeft van Windows7 maar is dan wel van een HP lappy maar nog geen antwoord van.

Op het stickertje van Windows staat Windows 7 home premium oa, welke versie is dit de 32 of 64 weet iemand dit? Ondertussen heb ik de laptop van mijn zoon geleend voor een ISO te kunnen branden nu ff weten welke ik moet downloaden en branden ;)

@Lange Pier Windows start helemaal niet op dus kan niet in veilige modus komen en dus ook geen systeem herstel :(
Ik moet een ISO branden en dan hopen dat ik hem van daaruit kan repareren zonder iets te verliezen. Toch bedankt voor je reactie.
@Binary waar kan ik die ISO met repair vinden zie er zoveel maar wil wel een goede zonder rotzooi ;)

Laatst bewerkt:
Als je de juiste versie download uit de link van Lange Pier en vervolgens met de gebrande DVD opstart, dan zul je zien dat één van de opties in het menu is om een reparatie uit te voeren. Om dat ook echt te kunnen doen moeten de versies overeenkomen, en dat is soms lastig wanneer je een servicepack update hebt uitgevoerd. Gewoon maar proberen dus.
Zoals ik hierboven al heb uitgelegd kun je ook een herinstallatie uitvoeren zonder de partitie te formatteren. Windows installer zal je dan waarschuwen dat er een bestaande installatie op staat, maar dat is ook de bedoeling, want na de installatie kun je dan nog wel bij je data.

Thanks Binary ga ut gewoon uitproberen ;)

Nog 1 vraagje als ik die ISO gedownload heb kan ik hem dan ook op een externe harde schijf zetten en van daaruit een repair proberen?
Op deze laptop zag ik trouwens ook een recovery zitten maar is een ander merk de Windows 7 is volgens mij wel dezelfde als die ik heb en dan is het een 64 bit ;)

@Lange Pier pfffff de link werkt niet meer vanaf die site :(

Laatst bewerkt:
Sorry werkt ook niet, het schijnt dat Microsoft die verwijdert heeft :(

The Page or File You Requested Could Not Be Provided
The resource you are looking for has been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
HTTP Error 404 - File or directory not found.

If you were looking for a specific Microsoft product that you have previously purchased, please visit the site via the receipt email or the website you purchased the product from:
• Home Use Program (HUP) Account
• Office 2010 Account
• Office 2007 Account
• Office for Mac 2011 Account
If you purchased your software from another source, but have the software key provided by Microsoft, you can download your software from the following websites.
• Office 2010 Product Downloads
• Office 2007 Product Downloads
• Office for Mac 2011 Product Downloads

Ik vermoed dat Microsoft geen Win7 meer wil leveren omdat ze aan Win8 meer verdienen....

Overigens zijn er zat sites waar je een Win7 iso kunt downloaden, maar die zijn vast niet zo betrouwbaar als Digital River

Daarom dus ben ff daar aan ut rond neuzen schijnt dat Microsoft sinds 20 maart de downloads verwijderd heeft voor de 2e x dus misschien komen ze terug. Schijnt dat de downloads nog wel voor Engels USA en Spaans te downen zijn

Voor systeem herstel maakt de taal volgens mij niet uit.
Hier zou je windows 7 kunnen downloaden.
Welke versie?
Maakt niet uit.
Als je moet installeren en je kiest 64x en je computer kan dat niet aan, dan krijg je wel een melding en dan weet je dat je de andere moet nemen.

Thanks kostenzer ben nu toch maar de 32 bit aan ut downloaden van Digital River de Engelse versie om uit te proberen maar duurt nog 3 uur en 15 min :(

Jammer dat we niet direct contact met elkaar kunnen opnemen, anders was het zo gepiept.

Is idd jammer zou me een hoop gezoek schelen lol. Hij is gedownload straks na mijn werk ff zoeken wat ik nu verder moet doen en hoe ik ut beste de ISO kan branden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan