Hoe een bestand linken om te kunnen downloaden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Ik ben bezig voor iemand een websiteje in elkaar te zetten, en foto`s, plaatjes gaat nog wel, maar nu vroeg deze persoon om er dingen te gaan plaatsen die dan door anderen gedownload kunnen worden.
Als voorbeeld b.v. Powerpoint bestanden!!!

Die upload ik dus met een ftp progje naar de server, maar hoe kan ik al deze powerpoints dan dusdanig linken dat de persoon die ze hebben wil ook kan kiezen waar hij/zij ze wil opslaan ?

bvd heatseeker:rolleyes:

Als je ze op de website plaatst met een link naar de locatie waar ze staan op de server, dan als iemand die link aanklikt dan wordt hij automatisch geopend, iemand die ze wilt downloaden zal moeten kiezen voor bestand opslaan als, powerpoint bestanden worden nooit opgeslagen waar iemand dat wilt, deze worden op internet gewoon geopend en dat wil je niet.

Nee inderdaad wil ik ze op een server zetten waar anderen deze weer vanaf kunnen halen...
Maar stel ik zet een powerpoint bestand op een server... hoe stel ik het in om te bekijken en hoe stel je het in om `m ook te kunnen downloaden...

das eigenlijk mijn vraag

heatseeker:rolleyes:

Dat weet ik niet precies, excuus daarvoor, ik dacht altijd dat dat niet in te stellen valt maar dat dat gewoon een trucje is van windows die dan bepaald dat dat bestand op een internetsite altijd gewoon geopend moet worden in een browser en weer een anders bestand gedoanlod moet worden voordat je hem kan openen.
Mischien dat iemand anders een html idee heeft voor dit.

dat probleem kom ik ook tegen, ik heb het opgelost door alle bestanden als zip file op de server te zetten. H

En inderdaad. zip bestanden worden wel auto herkend als download bestanden dus dan zal een third party pc altijd om een "opslaan als" vragen als die link dan wordt aangeklikt.
Vandaar dat ik het zei.

Client bepaald wat het met bestanden doet

"hoe stel ik het in om te bekijken en hoe stel je het in om `m ook te kunnen downloaden..."

Dat kan dus inderdaad niet. Als een client op een link kiest wordt het bestand gedownload en bepaald de client, of dit op een bepaalde locatie opgeslagen moet worden, of dat het in de temporary directory wordt opgeslagen en geopend met een programma (bijvoorbeeld pdf-jes en ppt)

- Grinny -

Unix is not a "A-ha" experience, it is more of a "holy-****" experience.

(Ik mag niet eens het engelse woord voor poep gebruiken?)

Om dan maar even de proef op de som te nemen.

Als je eens de "Mapopties" opend, daarna voor "bestandtypen" kiest, de rij die je nu ziet zijn alle voor windows bekende bestanden waarmee hij controleert wat hij ermee moet doen, probeer hier eens te kijken of je "PDF" tegen komt, zo wel dan klik je daar 1 keer op, daarna kies je voor "geavanceerd", daar kun je aangeven wat de actie moet zijn bij openen via verkenner of internet voor die extensie, geef daar aan "openen na downloaden bevestigen" en in de lijst met "actie" geef je hem mee dat hij geopend moet worden door "Acrobat", die zul je dan even moeten zoeken.
Mocht het bestand "extensie" er niet tussen staan dan maak je een nieuwe aan doe je het hiervoor vertelde verhaal met deze extensie.

Mischien dat windows nu gaat vragen voor dat bestand wat hij ermee moet doen.

Let op, dit gaat alleen maar gelden voor jouw pc en niet voor iemand die het bestand aanklikt op jouw homepage, hiervoor zal diegene dan ook dit kunstje moeten uitvoeren, helaas kun je dat niet voor hem kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan