• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe een cijferlijst maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
441
Hallo, ik wil graag als in bijgevoegd voorbeeld een cijferlijst maken voor mijn zoon. Maar als ik nu in B4 niets invul werkt mijn formule niet meer. Het is als volgt. Een s.o telt 1 x, een pw 2x en een repetitie 3x. Het kan zijn dat er niet altijd een even aantal van deze 3 wordt gehaald, ben ik met dit schema op de goede weg?
Gr bascas:thumb:
 

Bijlagen

  • cijferlijst.xls
    20 KB · Weergaven: 189
bascas,

Dit is al vaak behandeld en met "Doorzoek dit forum"heb ik dit gevonden.
 
Bascas,

Mijn betrokkenheid bij cijferlijsten is klein, dus vanuit een grote afstand suggereer ik
Code:
=SOM(ALS(B4>0;B4*1;0);ALS(B5>0;B5*2;0);ALS(B6>0;B6*3;0))/SOM(ALS(B4<>0;1;0);ALS(B5<>0;2;0);ALS(B5<>0;3;0))
of
Code:
=SOM(ALS(ISLEEG(B4);0;B4*1);ALS(ISLEEG(B5);0;B5*2);ALS(ISLEEG(B6);0;B6*3))/SOM(ALS(ISLEEG(B4);0;1);ALS(ISLEEG(B5);0;2);ALS(ISLEEG(B5);0;3))
waardoor zoonlief een veel hoger eindcijfer krijgt. Ik vermoed namelijk dat je een onderdeel alleen laat meetellen als er ook op gescoord is.
 
Laatst bewerkt:
Bascas,

Mijn betrokkenheid bij cijferlijsten is klein, dus vanuit een grote afstand suggereer ik
Code:
=SOM(ALS(B4>0;B4*1;0);ALS(B5>0;B5*2;0);ALS(B6>0;B6*3;0))/SOM(ALS(B4<>0;1;0);ALS(B5<>0;2;0);ALS(B5<>0;3;0))
of
Code:
=SOM(ALS(ISLEEG(B4);0;B4*1);ALS(ISLEEG(B5);0;B5*2);ALS(ISLEEG(B6);0;B6*3))/SOM(ALS(ISLEEG(B4);0;1);ALS(ISLEEG(B5);0;2);ALS(ISLEEG(B5);0;3))
waardoor zoonlief een veel hoger eindcijfer krijgt. Ik vermoed namelijk dat je een onderdeel alleen laat meetellen als er ook op gescoord is.

Bedankt voor je hulp, maar als ik nu alleen een cijfer in de repetitie laat staan dan krijg ik een bewerkingsfout. Hoe kan dit?
 
Bedankt voor de geboden oplossing. Hoornvan, ik zal de volgende keer beter zoeken.
Groet Bascas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan