Hoe een dDos Attack te stoppen of voorkomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1967

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, sinds ik een van de poorten heb opengezet voor de utorrent client, werd mijn computer een aantal keer van het internet afgesneden door mijn Kaspersky Antihacker, nou was dat in het begin nog niet zo'n probleem tot vorige week, toen ik om de 5 min. online zo'n aanval kreeg.

Ik heb intussen al mijn Dynamische IP Adres veranderd, maar dat schijnt blijkbaar niet te helpen want sinds gisteren wordt ik weer regelmatig aangevallen met die dDos Attacks. En met name nadat ik de uTorrent Client heb opgestart.

Nou heb ik hier eigenlijk totaal geen ervaring mee en vroeg me af of iemand mij hier zou kunnen helpen?

Is het mogelijk om zo'n dDos attack af te weren zonder dat mijn pc iedere keer wordt afgesneden van het internet?

Hoe kan ik dit soort aanvallen in de toekomst voorkomen?

Bij Voorbaat Dank voor jullie hulp.

Hans

Door geen poorten te openen, dat is het makkelijkst.

Gooi even de poort voor uTorrent ( en andere downloadprogramma's ) dicht.

En doe een test bij Shields UP! voor de poorten.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor dit advies maar heb een programma dat minimaal 1 poort open dient te hebben. Verander nu regelmatig mijn IP Adres en dit schijnt te helpen tot nu toe:D

In iedergeval bedankt voor de moeite

Niet alle poorten moeten dicht, 80 bijb. moet gewoon openblijven enz.
Maar poorten die je niet gebruikt, die wel dicht.

Ja dat weet ik en heb ook maar 1 poort in een veel hogere range open staan voor dit programma de rest word automatisch aangestuurd door me Firewall. Maar zoals gezegd de laatste paar dagen is het erg rustig dus hopelijk zijn we ervan af nu
:thumb:

Oke, hopen dat de DDoS aanvallen wegblijven!:thumb:

( Als het '' opgelost '' is mag je de vraag rechtsonderaan van deze pagina op Vraag is opgelost zetten )

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, sinds ik een van de poorten heb opengezet voor de utorrent client, werd mijn computer een aantal keer van het internet afgesneden door mijn Kaspersky Antihacker, nou was dat in het begin nog niet zo'n probleem tot vorige week, toen ik om de 5 min. online zo'n aanval kreeg.

Ik heb intussen al mijn Dynamische IP Adres veranderd, maar dat schijnt blijkbaar niet te helpen want sinds gisteren wordt ik weer regelmatig aangevallen met die dDos Attacks. En met name nadat ik de uTorrent Client heb opgestart.

Nou heb ik hier eigenlijk totaal geen ervaring mee en vroeg me af of iemand mij hier zou kunnen helpen?

Is het mogelijk om zo'n dDos attack af te weren zonder dat mijn pc iedere keer wordt afgesneden van het internet?

Hoe kan ik dit soort aanvallen in de toekomst voorkomen?

Bij Voorbaat Dank voor jullie hulp.

Hans

Ik heb een soortgelijk probleem, Want er denken een paar lollig te zijn om mijn irc server plat te gooien. Wat kan ik daar aan doen als de server gewoon bij mij draait?
Ik hoop op antwoord:o Groetjes.

Je zou de server uit de lucht kunnen halen en opnieuw de boel opstarten.

Een dDos heeft als doe om ervoor te zorgen dat jou server geen (goede) verbinding met het internet heeft alle oplossingen die er zijn zorgen ervoor dat je geen internet verbinding meer hebt. dat is niet tegen te houden anders dan een hele dure en grote server te kopen die alle aanvragen kan afhandelen (afaik). dus een ddos slaagt bijna altijd

Wat je iig moet doen is de boel loggen en daarna doorgeven aan hun provider via het abuse adres ( en as je hun mailadres toevallig hebt die cc-en ) en geef dan alle ip adressen/macadressen en alle info die je kan achterhalen naar toe.... geeft drie mogelijke uitkomsten:
- hun provider lukt het om ze te blokken en geeft ze een waarschuwing/gooit ze eraf
- Hun provider doet niets maar doordat ze ge-cc-ed zijn worden ze bang en doen ze dat niet meer.
- Hun provider doet nix maar vanwege de cc zijn de *****s (vruchten van een eikenboom) op de hoogte en worden ze helemaal link en heb je helemaal geen leven meer.

de laatste optie ben ik nog nooit tegen gekomen ;) maar zou ik dat wel dan heb ik meer mogelijkheden om info van ze te krijgen en kan ik harder terugslaan en ja ik kan ook dDos-sen...........

ps ik heb ook even een mod gevraagd hiervan een aparte thread te maken (ookal is het hetzelfde probleem toch een eigen vraag)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan