hoe een emailbericht sturen via samenvoegen met een hoofdtekst EN een bijlage samen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tartuffe

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Hallo,

ik zou via adruk samenvoegen een mailing willen doen met een hoofdtekst en een bijlage samen. De hoofdtekst bevat alleen de naam en voornaam en dient om te zeggen dat er een bijlage is. De bijlage (een contract) bevat alle variable elementen.

Tot hiertoe kan ik alleen kiezen tussen het contract ofwel als hoofdtekst op te sturen, wat niet ideaal is, ofwel als bijlage, maar dan is er geen hoofdtekst. Je krijgt dus een emailbericht met alleen een bijlage.
Is het mogelijk om beide te hebben in één emailbericht?
Bedankt.
Mvg
Tartuffe.

Je kunt met een macro een email samenstellen, waarbij je in de body je tekst opstelt, en het contract als bijlage meestuurt. Er is (vermoed ik; ik ben het in ieder geval nergens tegengekomen) geen mogelijkheid om beide tegelijk te doen, omdat het opstellen van een email niet veel meer is dan tekst in een tekstblok te zetten, of die tekst als bijlage te bestempelen. En jij wilt eigenlijk een deel van het document als tekst, en de rest als bijlage.
Je kunt misschien je hoofddocument nog als bijlage bestempelen, en bij het instellen van de mail je onderwerptekst intypen, maar ik vermoed dat je daar geen vaste tekst wilt, maar tekst uit je velden uit je samenvoeging. En dan kom je weer uit bij VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan