hoe een gaming pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

ik heb hier enkele berichten gelezen van mensen die een gaming pc hebben samengesteld en dit op het forum gooien om te laten nakijken.
Ik ga samen met mijn stiefzoon ook een gaming pc samenstellen maar hebben geen idee waar en hoe te beginnen.
waar moet ik nu eigenlijk op letten? grafische kaart, processor, intel (i5 of i7) of een amd, harde schijf ssd of sata, geheugen: 8 of 16 GB, moederbord.

wie kan er me helpen met eventueel een kleine tutorial waar iemanmd die een gaming pc wil samenstellen moet op letten.

gr.

Hoi,

Ik zou eerst een bekijken welke games je wilt gaan spelen en wat daar de systeemeisen voor die games zijn .
En bij gamen is de videokaart nog even belangrijker dan de processor,
Amd is over het algemeen even goedkoper dan een intel processor . Intel over het algemeen wat betere prestatie
Geldt ook voor de videokaarten zijn over het algemeen ook wat goedkoper als de nvidea. nvidea ook even beter (maar dit kan persoonlijk zijn)
En dus niet onbelangrijk je budget.
Zou eerst kijken naar :
1 processor
2 moederbord bij deze processor
3 Videokaart
4 geheugen 8 gig nog steeds voldoende let op de snelheid of deze wel door moederbord of processor wordt ondersteuns.
5 goede voeding(belangrijk) kijk bij videokaart wat vereist wordt qua vermogen goede leidraad
6 ssd en/of Hdd ssd lekker snel met opstarten maar niet noodzakelijk (maar wel lekker als alles een beetje vlot opstart )
7 Processorkoeler bij gamen toch beter als de bijgeleverde koeler
8 Kast minimaal een midtower kast
9 DVD speler/brander

En deze ook gelezen?
En de pc builder van alternate helpt of iets wel of niet past.

Volgens mij moet het met deze gegevens wel lukken .

Laatst bewerkt:
Hoi,

Is jammer dat je geen merken noemt:) in configuratie 1 kan je een goedkoper moederbord nemen want met gekozen processor kan je toch niet overcklocken wat met moederbord wel kan daarom 1 met h chipset nemen, mijn voorkeur zou toch de tweede configuratie zijn gewoon even betere processor en nog over te clocken misschien toch even de merken noemen en ik mis eigenlijk een losse processor koeler;)

Voorkeur: configuratie 2 => top-cpu en overclockbaar, moederbord heeft 1 van de beste netwerkcontrollers voor online gaming.
Voeding zou ik een 520 Watt Seasonic voor pakken en wat Modag al aangeeft: een after-market processor-koeler is geen overdreven luxe voor dit systeem en ook beter voor de prestaties en je oren..

hoy,

ik zal even nog een korte reactie geven op bovenstaande post met de merken erbij.

Grafisch: MSI GTX 960 GAMING 2G, Grafische kaart
Cpu: Intel® Core™ i5-4690K, 3,5 GHz (3,9 GHz Turbo Boost), Processor -> hier zouden jullie dus nog een extra koeler bij op zetten (zie onderaan)
Voeding: Cooler Master B500
Behuizing: Sharkoon T28 green edition, Behuizing
Moederbord: MSI Z97 GAMING 5
Harde schijf: Western Digital Red, 3 TB
Werkgeheugen: Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
cpu koeler: Cooler Master Hyper TX3 EVO

Harde schijf: Western Digital Red, 3 TB => Als OS-drive geen slimme keuze, deze drive draait op 5400 Rpm en is naar mijn mening als OS en game-schijf te langzaam.
Gevolg is waarschijnlijk game-lag / HDD-spikes.
Je kunt hem echter prima als data / opslag-schijf gebruiken als je het OS op een SSD installeert :thumb:

Hoi,

Prima keuze ook qua merken misschien een seasonic voeding maar coolermaster ook goed en inderdaad de hdd als je gee ssd wilt zou ik toch wel voor een 7200Rpm nemen scheelt allicht in snelheid;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan