Hoe een groepering maken in een samenvoeging?
Hoi allen,
Tools: ms office 2003 NL. Excel-lijst met velden, 1 per rij, rij 1 bevat de koppen.
In een rij staat bijv.: kind - naw - leerkracht - betaald
Ik wil een lijst maken van 1 A4 per leerkracht, waarin alle kinderen staan waarvan de ouderbijdrage nog niet is betaald. Microsoft geeft een voorbeeld hoe je deze groepering moet maken (master-detail in sql-land): http://support.microsoft.com/kb/294686
Echter, ik krijg het voorbeeld niet aan de praat. De code kopiëren van de site levert een plat Word-doc of dot op, maar de tekst wordt niet gezien als 'code' van velden. Hoe zet ik die tekst zo in Word, dat het ook als code wordt 'geïnterpreteerd'?
PS, er staat expres NL, ik heb de code van IF... al omgezet gehad naar 'ALS', dat is niet de oorzaak. Verder vermoed ik dat de hele code interactief m.b.v. de werkbalk moet worden geplaatst, maar dan krijg je problemen met de nesting van { } .
Dit is de code die omgezet moet worden naar leerkracht en leerling en betaald:
{ If { MERGESEQ } = "1" "{ MERGEFIELD CITY }¶
" ""}{ SET Place1 { MERGEFIELD CITY }}¶
{ If { Place2 } <> { Place1 }"¶
----------------------------Page Break--------------------------------
{ MERGEFIELD CITY }¶
¶
{ MERGEFIELD EMPLOYEE } { MERGEFIELD SALES }" "{ MERGEFIELD EMPLOYEE } { MERGEFIELD SALES }" }{ SET Place2 { MERGEFIELD CITY }}¶
Dit moet het worden:
juf Rita Betaald
---------- -----------
Jaap Ja
Piet Nee
Corry Ja
meester van Uffelen Betaald
------------------------------ ----------
Esmee Ja
Aleyna Nee
Wie helpt? THANKS!!
Hoi allen,
Tools: ms office 2003 NL. Excel-lijst met velden, 1 per rij, rij 1 bevat de koppen.
In een rij staat bijv.: kind - naw - leerkracht - betaald
Ik wil een lijst maken van 1 A4 per leerkracht, waarin alle kinderen staan waarvan de ouderbijdrage nog niet is betaald. Microsoft geeft een voorbeeld hoe je deze groepering moet maken (master-detail in sql-land): http://support.microsoft.com/kb/294686
Echter, ik krijg het voorbeeld niet aan de praat. De code kopiëren van de site levert een plat Word-doc of dot op, maar de tekst wordt niet gezien als 'code' van velden. Hoe zet ik die tekst zo in Word, dat het ook als code wordt 'geïnterpreteerd'?
PS, er staat expres NL, ik heb de code van IF... al omgezet gehad naar 'ALS', dat is niet de oorzaak. Verder vermoed ik dat de hele code interactief m.b.v. de werkbalk moet worden geplaatst, maar dan krijg je problemen met de nesting van { } .
Dit is de code die omgezet moet worden naar leerkracht en leerling en betaald:
{ If { MERGESEQ } = "1" "{ MERGEFIELD CITY }¶
" ""}{ SET Place1 { MERGEFIELD CITY }}¶
{ If { Place2 } <> { Place1 }"¶
----------------------------Page Break--------------------------------
{ MERGEFIELD CITY }¶
¶
{ MERGEFIELD EMPLOYEE } { MERGEFIELD SALES }" "{ MERGEFIELD EMPLOYEE } { MERGEFIELD SALES }" }{ SET Place2 { MERGEFIELD CITY }}¶
Dit moet het worden:
juf Rita Betaald
---------- -----------
Jaap Ja
Piet Nee
Corry Ja
meester van Uffelen Betaald
------------------------------ ----------
Esmee Ja
Aleyna Nee
Wie helpt? THANKS!!
Laatst bewerkt: