Hoe een groepering maken in eenmailmerge?

• Onderwerp starter Onderwerp starter gbon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gbon

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hoe een groepering maken in een samenvoeging?

Hoi allen,

Tools: ms office 2003 NL. Excel-lijst met velden, 1 per rij, rij 1 bevat de koppen.

In een rij staat bijv.: kind - naw - leerkracht - betaald
Ik wil een lijst maken van 1 A4 per leerkracht, waarin alle kinderen staan waarvan de ouderbijdrage nog niet is betaald. Microsoft geeft een voorbeeld hoe je deze groepering moet maken (master-detail in sql-land): http://support.microsoft.com/kb/294686

Echter, ik krijg het voorbeeld niet aan de praat. De code kopiëren van de site levert een plat Word-doc of dot op, maar de tekst wordt niet gezien als 'code' van velden. Hoe zet ik die tekst zo in Word, dat het ook als code wordt 'geïnterpreteerd'?

PS, er staat expres NL, ik heb de code van IF... al omgezet gehad naar 'ALS', dat is niet de oorzaak. Verder vermoed ik dat de hele code interactief m.b.v. de werkbalk moet worden geplaatst, maar dan krijg je problemen met de nesting van { } .

Dit is de code die omgezet moet worden naar leerkracht en leerling en betaald:

{ If { MERGESEQ } = "1" "{ MERGEFIELD CITY }¶
" ""}{ SET Place1 { MERGEFIELD CITY }}¶
{ If { Place2 } <> { Place1 }"¶
----------------------------Page Break--------------------------------
{ MERGEFIELD CITY }¶

{ MERGEFIELD EMPLOYEE } { MERGEFIELD SALES }" "{ MERGEFIELD EMPLOYEE } { MERGEFIELD SALES }" }{ SET Place2 { MERGEFIELD CITY }}¶

Dit moet het worden:

juf Rita Betaald
---------- -----------
Jaap Ja
Piet Nee
Corry Ja

meester van Uffelen Betaald
------------------------------ ----------
Esmee Ja
Aleyna Nee

Wie helpt? THANKS!!

Laatst bewerkt:
de groepering is gelukt....

HOERA!! Het is gelukt, maar wat een ramp, die codering in Word. Dit is geen programmeren, dit lijkt meer op de onderwater-codes van WP 4.2 .

Belangrijk:

1. een { is een "brace" en die mag je niet gewoon typen, nee die maak je met <ctrl>+F9.
2. een paragraph mark betekent dat je op die plek op <enter> moet drukken.
3. mijn redding was om het voorbeeld exact na te maken, dus incl. het xls-bestand met de voorbeeld-data (Atlanta en Houston etc.) erin, en de stappen te volgen.

Aan de reacties te zien zijn weinig mensen met dit soort mailmerge bezig: GROOT GELIJK! :evil:

Tot ziens! Gerrit.

kun je het bestandje plaatsen?

Hoi,

Ik heb een identiek probleem, maar ik krijg het niet werkend :(, kun je het bestandje plaatsen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Roel

Ik heb dit bestand niet meer, werk er niet mee want het is een kriem. Bij elke verandering in Excel kan je alle koppelingen en voorwaarden weer opnieuw maken in Word. :evil:

Maak het voorbeeld na en je leert het meeste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan