Hoe een Intel CPU fan losmaken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred_3202

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Kan iemand me zeggen hoe je een Intel CPU fan en heatsink losmaakt???

Heb een Zalman gekocht en wil deze installeren maar ik krijg de Intel fan er niet af

Welke serie van Intel is het dan ?? Maakt namelijk nogal wat verschil.

Wel ik heb een pentium 4 2.26Ghz 553Mhz frontbus
das dus een socket 478 denk ik met een standaard intel fan

fan ff losdraaien dat hendeltje omhoog doen en dan kan je je processor eraf lichten

Inderdaad het hendeltje omhoog (van de koeler dus, een grote hendel) en de koeler eraf halen. Let wel even op: vaak gebeurt het de heatsink hard vastzit aan de CPU door dat warmtegeleidend padje aan de onderkant van de heatsink. Als je merkt dat de heatsink er niet makkelijk af gaat, is het een goed idee om er eerst even met een fohn op te blazen (de rest van je moederbord liefst afdekken, fohn en PC zijn niet zo'n goede vriendjes), dan zou het moeten gaan. Als je er te hard aan trekt is het mogelijk dat de CPU uit z'n socket lost. Dat is op zich niet zo'n ramp, maar het risico bestaat dat er dan pinnetjes verbogen worden en dat is moeilijk recht te zetten - letterlijk en figuren.

Wat je volgens mij ook kan proberen ipv de fohn is je pc een uurtje of wat laten draaien. spelletje spelen ofzo lekker zwaar belasten :) Dan word die denk ook wel aardig warm...

Dan zal je hem echt zwáár moeten belasten.

Of een spelletje spelen en de fan van de heatsink uitschakelen.

Ik heb 2 witte plastieke hendels die de fan op zijn plaats houden.

Wanneer ik die los doe dan kan ik de fan en heatsink op en neer bewegen maar eraf trekken gaat niet.

De fan zit vast aan de socket met 4 klauwen.
Die zitten tevens over de heatsink zodat deze niet kan bewegen.

PS Is een nieuwe dan plaatsen zo moeilijk als er een afhalen?? Ik heb een Zalman 7000A-CU gekocht

Eerst moet je die twee plastic hendels losmaken. Vervolgens maak je het beugeltje (dat oa die twee hendels omvat) los, en dan kan je hem eraf halen.

Het is eigenlijk zo simpel als iets.

En Hoe maak je dat hendeltje los waar je van spreekt ik zie nergens schroeven

Je ziet die twee plastic hendels. Die moet je eerst omdraaien zodat dat rekje om de koeler los zit. Vervolgens neem je dat rekje eraf door de beugeltjes aan één kant opzij te trekken, zoals op deze foto:

Normaal gezien kan je hem er dan zo uithalen.

Laatst bewerkt:
Mocht het nog niet lukken ga dan even naar deze pagina van Intel en volg de aanwijzingen (engels) er staan een aantal verhelderende foto's bij. (fig 19 t/m 22)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan