Hoe een knop activeren in Wordpress

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Ben WP aan het leren vanuit bestaande situaties.
Probleem : hoe een knop activeren zodat daarmee een toepassing gestart wordt.
Of waar kan ik in detail vinden welke stappen ik hiervoor moet doen ?
Dank voor tips.

Wat voor toepassing?
Wat bedoel je met activeren? Heb je al een knop, maar werkt die niet?
Waar staat die knop, en hoe heb je hem dan geplaatst?

Beste Aar - ik verklaar mij nader.
Neem over en ben WP aan het leren (dus heb knop nog niet zelf gemaakt)
Wil losgekoppelde / uitgeschakelde knop terugkoppelen aan Woocommerce.
Dank voor praktische werkwijze en tips.

Wat moet die knop dan doen? Waar komt die knop vandaan in WP?

De vraag is: wat wil je gaan doen met die knop? Wat is de functie van die knop?
Wat is het eigenlijk voor een knop, is het een link naar iets anders of.......
Ik lees:
Wil losgekoppelde / uitgeschakelde knop terugkoppelen aan Woocommerce.
Dus het is iets wat met Woocommerce te maken heeft, maar wat?

Verklaar je nader, anders wordt het moeilijk hulp krijgen.

Bedoeling is om van de 'uit'geschakelde knop (op een pagina xyz) terug een in-schakelknop te maken die de Woocommerce plugin (weer) zijn werk laat doen - en dus eigenlijk linken aan Woocommerce.
Kan dat eventueeel eens in stapjes uitgelegd worden - eens ik de essentie onder knie heb kan ik dat toch al toepassen in WP.
Zoals ik schreef sub #1 ben ik 'leerling in deze' ... en sorry mogelijks wat te kort van stof.
Dank voor tips.

Laatst bewerkt:
Je kan WooCommerce toch gewoon uitschakelen in je dashboard?

Je kan WooCommerce toch gewoon uitschakelen in je dashboard?
Laat mij het zo verwoorden.
WooCommerce mag niet elke dag beschikbaar zijn, dus op pagina xyz staat een knop met bijvoorbeeld volgende tekst : 'Bestelling is niet mogelijk' of (in het ander geval) : 'Bestel nu.'
Mijn WP-lekenprobleem/-vraag is : hoe pas ik de link aan in de 'knoptekst' in relatie met eventueel in- of uitschakelen van de plugin in het dashboard. Of is het soms een combinatie van de 2 elementen ?
Dank voor goede wegwijs.

Dan hoef je de addon niet uit te zetten, maar zet gewoon de productlisting en winkelmand uit met een voorwaarde.

Al vraag ik me af wat je ermee wilt bereiken?

Dan hoef je de addon niet uit te zetten, maar zet gewoon de productlisting en winkelmand uit met een voorwaarde.
Dan moet ik (1) zoeken naar beide hierboven genoemde WooCommerce-elementen om daar (2) een tijdsvoorwaarde aan te kunnen koppelen. Eenvoudig te vinden / te doen in deze addon ?
Hoe kan de knoptekst en/of -link zich dan (automatisch ?) aanpassen aan die voorwaarde ?
Al vraag ik me af wat je ermee wilt bereiken?
... alléén dat de 'koopperiode' beperkt is zodat er nog vrije tijd overblijft voor andere zaken ...

Waarom beslis jij wanneer iemand iets moet kopen? Geen idee of je het zo bedoeld, maar het klinkt een beetje als de Christelijke regelgeving op zondag.

Waarom beslis jij wanneer iemand iets moet kopen?
Dat beslist toch enkel de persoon die op de bestelknop duwt en het bestelproces wil afwerken - vandaar dat alles best perfect moet combineren.
Overigens 'die regelgeving op zondag' moet je bij gelegenheid eens uit de doeken doen - ben daar niet zo thuis in.

In het WP-leerproces had ik dan ook graag enige toelichting omtrent jouw eerste citaat in #10 ?

Laatst bewerkt:
PHP:
$huidige_datum = current_time('H'); // Haal het huidige uur op
    $start_uur = 22; // Starttijd (bijv. 22:00)
    $eind_uur = 6; // Eindtijd (bijv. 06:00)

// Als het binnen het gesloten tijdsvenster valt
    if ($huidige_datum >= $start_uur || $huidige_datum < $eind_uur) {
        // Toon een bericht of redirection naar een gesloten pagina
        wp_die('De winkel is momenteel gesloten. Probeer het later opnieuw.');
    }
}
add_action('template_redirect', 'sluit_winkel_op_bepaalde_tijden');
Voordeur-garantie.

WooCommerce mag niet elke dag beschikbaar zijn, dus op pagina xyz staat een knop met bijvoorbeeld volgende tekst : 'Bestelling is niet mogelijk' of (in het ander geval) : 'Bestel nu.'
Kan je gewoon aanpassen bij het product.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Wellicht een andere oplossingsrichting. Waarom niet een melding op de website (en eventueel in de emails) makem dat je beperkt geopend bent en orders op dag x verwerkt worden. Dan weet de klant waar hij aan toe is, maar kan toch de bestelling plaatsen. Er zullen weinig klanten die namelijk gaan zitten wachten met bestellen tot ze precies in jouw gewenste tijdvak zitten. Uit ervaring weet ik dat klanten op de gekste tijden bestellen.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Terug
Bovenaan Onderaan