Hoe een mp3 cd maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Auto beetje een rommel, speler kan ook mp3 spelen, ik dacht ik maak een mp3 cd.
Iemand een idee hoe je dat doet en of je ook nummers van itunes kan omzetten naar mp3 en op zo'n cd kan zetten. Vroeg me ook af of geluidskwaliteit wat uitmaakt (las ergens van weinig, maar misschien leuteren die ook maar wat). En als laatste nog fffffff, kan het bij beschrijfbare audio cd's ook uitmaken welk merk of soort cd je gebruikt? (alvast voor het geval dat het met de itunes nummers niks wordt).

Ja, daar zijn converters voor. Als je in Google intoetst itunes to mp3 dan krijg je er een aantal aangeboden.
Hoe je zo'n MP3 cd maakt? Simpelweg door de MP3tjes als data naar je schijf te branden.
Afhankelijk van de 'gevoeligheid' van de speler in de auto zou het uit kúnnen maken welke schijfjes je gebruikt, maar daar is geen algemene richtlijn voor te geven. Handigst is om er een te lenen bij iemand en als die werkt, een spindle van dat soort kopen.

Laatst bewerkt:
Dus in bijvoorbeeld Nero een ISO cd te maken en je mp3-tjes ernaartoe slepen en branden.

De mate van leesbaarheid is van een paar factoren afhankelijk. Ook de brandsnelheid kan hierin meespelen. het is inderdaad even proberen wat voor je werkt. In de regel, hoe lager de brandsnelheid, hoe beter de data op de cd komt en beter leesbaar is.

Ook de spiegeling (reflectie) van de cd speelt hierin mee, dus verschillende kwaliteiten cd's geven verschillende resultaten. Dit heeft te maken met de laser in de cd speler en terugkaatsing hiervan. Aangezien je cd speler in je woonkamer altijd stil staat komt het daar niet zo nauw als in een auto die immers in beweging is.

De geluidskwaliteit van de MP3's hangt af van de bitrate die je kiest. Een lagere bitrate betekent kleinere bestanden, maar gaat ten koste van de kwaliteit. Met hogere bitrates heb je betere kwaliteit, maar kun je minder bestanden op een CD zetten. Je zult daarin zelf een afweging moeten maken. Omdat het voor de auto is, is de kwaliteit misschien niet zo belangrijk (vanwege de verkeersgeluiden) en zou je kunnen kiezen voor een lagere bitrate. Dit is aan jou. De geluidskwaliteit zal in ieder geval nooit beter worden dan de kwaliteit van de iTunes bestanden, juist minder.

De geluidskwaliteit van de MP3's hangt af van de bitrate die je kiest. Een lagere bitrate betekent kleinere bestanden, maar gaat ten koste van de kwaliteit. Met hogere bitrates heb je betere kwaliteit, maar kun je minder bestanden op een CD zetten. Je zult daarin zelf een afweging moeten maken. Omdat het voor de auto is, is de kwaliteit misschien niet zo belangrijk (vanwege de verkeersgeluiden) en zou je kunnen kiezen voor een lagere bitrate. Dit is aan jou. De geluidskwaliteit zal in ieder geval nooit beter worden dan de kwaliteit van de iTunes bestanden, juist minder.

Kwaliteit bedoelde ik meer voor het maken van een gewone audio cd, of het daar ook veel in kan uitmaken welk merk en soort cd je gebruikt. Stond er wat onduidelijk, sorry.

Kwaliteit bedoelde ik meer voor het maken van een gewone audio cd, of het daar ook veel in kan uitmaken welk merk en soort cd je gebruikt. Stond er wat onduidelijk, sorry.

In dat geval kan ik je het merk Verbatim aanbevelen. Ik heb zo'n 5 jaar geleden een pakje CD-RW's gekocht en inmiddels zijn ze al vele malen herschreven. Ze werken allemaal nog perfect, ook in de auto.

Verbatim is inderdaad een goed merk, de AZO cd-schijven zijn erg goed, zowel voor data als voor audio. Eventueel kun je ook Tayo Yuden schijven overwegen. Beiden zijn wat duurder maar kwalitatief stukken beter dan een Platinum (waar je net geluk mee moet hebben).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan