Hoe een oude computer iets versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

muntdropje

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Ik heb een oude computer zonder internet, waar de kids wat spelletjes op konden doen, weer aangesloten op het internet. Nu, na heel veel updates, een nieuwe anti-virus e.d. er in, is hij erg langzaam.
Ik wilde er eigenlijk sowieso wat geheugen bijkopen. Er zitten nu 2 van 128 mb in, en 1 slot is leeg.
Dit zijn de specificaties van de computer..

Windows XP Home Edition Service Pack 3 (build 2600)
Install Language: Nederlands (Nederland)
System Locale: Nederlands (Nederland)
Installed: 22-11-2004 17:11:36

1,05 gigahertz AMD Athlon
128 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache
Not hyper-threaded

Board: MS-6380 2.0
Bus Clock: 100 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 07.00T 08/17/2001

60,04 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
29,82 Gigabytes Hard Drive Free Space

Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device [Optical drive]
LITE-ON LTR-16102B [Optical drive]
MAT****A DVD-ROM SR-8587 [Optical drive]
V386 STEALTH DVD SCSI CdRom Device [Optical drive]
Diskettestation

MAXTOR 6L060J3 [Hard drive] (60,04 GB) -- drive 0, s/n 663207658165, rev A93.0500, SMART Status: Healthy

256 Megabytes Usable Installed Memory

Slot '0' has 128 MB
Slot '1' has 128 MB
Slot '2' is Empty

c: (NTFS on drive 0) * 22,02 GB 4,55 GB free
d: (NTFS on drive 0) 4,47 GB 3,18 GB free
g: (NTFS on drive 0) 33,55 GB 22,09 GB free

NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 [Display adapter]
XXX LCDTV [Monitor] (40,2"vis, oktober 2007)

Dit heb ik via Belarc advisor

Hij hoeft niet supersnel te worden, maar voor internet spelletjes geschikt. Is het mogelijk of kan hij beter naar een museum..:o
grt
Geralda

Uhh? Heel eerlijk??
Dan maar naar het museum:o

Wil je er een beetje snelheid in krijgen, zet er dan een oudere OS op die minder zwaar is voor het systeem.

Hoi...

Mogelijk is op dat bordje het volgende:3gb totaal verdeeld over 3 sloten.(pc2100)
Dat is oud geheugen en dus relatief duur.Marktplaats wellicht een optie.Mocht je daar een 1gb reepje op de kop kunnen tikken dat is dat wenselijk.Dan draait het voor internetspelletjes wel net wat beter.(totaal systeem ook trouwens)
Of je dat geld erin wilt steken is natuurlijk geheel aan uzelf.Ik geef alleen aan wat dus mogelijk is.

Laatst bewerkt:
wat voor anti virus programma zit erop ? die vertragen meestal ( vooral met oudere computers ) de boel enorm :).
Een extra reepje ram geheugen is altijd een optie, via marktplaats zou je er redelijk goedkoop nog aan kunnen komen zoals eerder al gezegt hier :D. Besturingssysteem is prima, heb zelf en pentium 3 ( 733 mhz met 512MB ram ) met windows XP pro, draait nog prima, die ik gebruik voor downloads. Daarnaast kijk eens wat er allemaal mee opstart, er kunnen best een aantal services zijn die je niet eens nodig hebt, en die niet meer dan geheugen vragen en je computer langzaam maken. ( startmenu >> uitvoeren >>"typ " msconfig " en druk op enter. )

Hoi !

Er ligt hier nog 2 x 256 Mb DDR, de rest heb ik weggegeven/verkocht op de @helpmij-dag.

Voor 5 euri's mag je ze alle twee ophalen......

Of:

Gigabyte mobo P4 Titan met 'n Pentium 4 2,66 Mb + koeler
Grafisch kaartje: Asus AGP V7100 Pro
Netwerkkaart
1 Gig DDR 400 Mhz (PC3200)

Ophalen voor twintig euri's, dan loopt het ding als 'n zonnetje met XP.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hier ook nog een 512MB DDR reepje. (Of 2x 256, weet ik niet zeker)
AGP Geforce MX kaartje.
Netwerkkaart, draadloos en LAN.
Geluidskaart.

wat voor anti virus programma zit erop ? die vertragen meestal ( vooral met oudere computers ) de boel enorm .
Ik had er een oude (al jaren niet geupdate) AVG inzitten, na deze geupdate, was het ding niet meer vooruit te branden, dus er afgegooid, en AVAST er opgezet.
Verder heb ik de hele trukendoos voor een snellere XP die ik kon vinden op internet, gevolgd en uitgevoerd.

@harry snor, ophalen is een beetje ver uit de richting.. verzenden is wel een optie.. kan ik er dan 2x 256 mb inzetten en de 2x 128mb eruit halen, of 1 laten zitten.. werkt dat dan?

Het stomme is, dat voordat ik internet (kreeg een draadloos kaartje) weer aansloot, de meeste spelletjes via cd-rom gewoon prima werkte, geen klachten van mn kids, nu dus wel.. (Als het allemaal niet werkt, kan ik altijd nog internet weer afsluiten..:rolleyes:)

Hoi !

Wil event. wel opsturen in enveloppe.

Stuur me maar even 'n mailtje op m'n google-adres.

Greetz,

Harry.

he harry, ik heb je een mail gestuurd via deze site. Mijn emailadres staat er bij, dus we kunnen wat afspreken. grt
Geralda

Hoi !

Tot op heden geen mails ontvangen...

Greetz,

Harry.

hoi ik kan je alleen maar een prive bericht sturen. Ook als ik via je profiel op ' verstuur een email' klik. Ik stuur ook nog wel een mail naar je msn hotmail adres..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan