Hoe een oude (joomla) website vervangen door nieuwe site.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnyBoy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Hallo, ik heb voor een kennis een nieuwe website gemaakt. De vorige was via Joomla gemaakt en bijgehouden. Hoe kan ik best de nieuwe website online plaatsen?:confused: Hoe verwijder ik de (joomla) oude site of hoeft dit niet volledig? Als ik via ftp kijk merk ik dat ik geen toegang heb tot de map waar de originele website staat (denk ik). Kan iemand mij hierbij raad geven?

groeten,
Johny

zorgen dat de default pagina, dus de pagina die opstart de niewe site is. deze verwijst dan weer naar de overige paginas.

Hoi JohnyBoy,
Als ik via ftp kijk merk ik dat ik geen toegang heb tot de map waar de originele website staat (denk ik).
Niet vertrouwd met Joomla, komen bij mij de volgende opwellingen naar boven geborreld:
  • Dat is merkwaardig, want als je op ftp kunt inloggen, heb je alle rechten (of zijn er meerdere ftp-inlog mogelijkheden, een super-administrator of zo die wellicht meer rechten heeft?).
  • Of vanaf de andere kant bekijken: in het joomla-admin panel kijken of daar een hindernis zit (en/of een mogelijkheid tot vernietiging)?
  • En heb je al geprobeerd eerst de bestandsrechten van de betreffende map te wijzigen (in het ftp-venster rechts klikken op de map), zodat je er wel toegang toe hebt?
  • Wat je ook zou kunnen doen: telefoontje of mailtje naar de provider aan wagen, om er zeker van te zijn dat het geen ingreep van de provider is die het onmogelijk maakt (zou wellicht kunnen als het een voor-geïnstalleerde Joomla is). Of misschien heeft de provider zo de oplossing paraat.
Met vriendelijk groet,
CSShunter

{edit}
He, ik zit er geloof ik niet zover naast:
Een Google op www.google.nl/search?q=Joomla+van+site+verwijderen,
levert meteen deze als eerste resultaat: http://forum.dutchjoomla.org/showthread.php?t=18601.

Joomla maakt kennelijk settings-bestanden aan waar je later zelf niet of erg lastig bij kunt.
Een reset van de provider was uiteindelijk de oplossing.
{/edit}

Laatst bewerkt:
ik geraak via FileZilla wel overal aan, maar de map waar de eigenlijke site staat geeft volgende foutmelding:
Antwoord: 550 (naamwebsite)_be: Permission denied
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Ik denk dat ik via de provider zal vragen alles te resetten. Moet er wel mee oppassen, is mijn website niet en als het dan niet lukt om de nieuwe er op te zetten :o:(:(

Bedankt alvast voor de hulp.
groeten,
Johny

als het dan niet lukt om de nieuwe er op te zetten ... :o:(:(
... dan voor de veiligheid ook aan de provider vragen of die eerst even een backup kan maken.
Kan de oude site in geval van nood weer vlekkeloos teruggezet worden. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan