Hoe een poort te openen in KPN Experiabox? (voor digibeten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoutvv

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Hallo,

Ik heb een probleem met het downloaden via uTorrent, het signaal wordt niet goed doorgegeven omdat het geblokkeerd word door de router of firewall. Nu is het niet de firewall op mijn computer want die heb ik al uitgeschakeld zonder resultaat.
Hier heb ik de conclusie uitgetrokken dat het aan mijn router ligt. Mijn router is een KPN Experiabox (THOMSON SpeedTouch780 (dus niet de versie van Siemens)), nu heb ik met behulp van de KPN Klantenservice al ingelogd in mijn router, maar verder mogen/kunnen ze mij niet helpen.

Hoe zet ik een poort open?

Ik heb gewoon bekabeld ADSL (dus niet draadloos) en mijn besturingssysteem is Windows XP.

Graag in simpele taal uitleggen als iemand de oplossing weet, ik ben een digibeet:o

Alvast bedankt!

Als je bent ingelogd op je router, moet er toch ergens een menu zijn om dingen in te stellen, zoals 'portforwarding'. Hier moet je dezelfde poort opgeven als in je uTorrent-programma.

Hoi,

Welkom op helpmij.nl!

Om een poort open te zetten in de experia box kun je het volgende doen:

1. Ga naar je browser en type daar in de adresbalk: 192.168.2.254
  2. Je komt dan op een configuratiepagina terecht van de experiabox, klik daar links in het menu op "toolbox".
  3. Klik daarna op "Delen van spelen & toepassingen".
  4. Klik daarna op "Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken"
  5. Vul in het volgende scherm de naam in en selecteer dan "handmatig poorten opgeven" en klik op Volgende.
  6. Vul daarna de poort in die opengezet moet worden en klik dan op Toepassen.
  7. Klik daarna op " Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen"
  8. Selecteer daar utorrent en jouw pc en klik op Toepassen

Als het goed is moet dit werken.

Succes!

Er is wel een tab "Delen van spelen en toepassingen"
Hier heb ik 3 opties:

1) Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen
2) Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken
3) Een spel of toepassing wijzigen

Ik denk dat ik hier iets mee moet (als ik andere forums een beetje begrepen heb), heb hier al eerder zitten vogelen zonder resultaat.

@Modag

Dit lijkt te werken, alleen geeft uTorrent nog steeds aan dat er een verbindingsfout is. Het downloaden gaat weer als een trein.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan