Hoe een spel CD-ROM maken van een WinRAR bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gollan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Beste mensen,

Ik heb onlangs een kinderspel gedownload voor mijn zusje via een torrent downloadprogramma. Het was een WinRAR bestand. Dit heb ik uitgepakt. In dit bestand bevinden zich volgens mij alle bestanden die op de originele cd van het spel hebben gestaan, zie hiervoor de bijlage. Met install.exe heb ik het spel geinstalleerd. Installeren ging prima. Wanneer ik dan het spel wou opstarten kreeg ik het bericht dat ik de cd-rom van het spel in de cd driver moet plaatsen.

Toen heb ik een cd gemaakt met alle bestanden die in het gedowloade .rar bestand zaten. Ik dacht zo heb ik dan een cd met daarop alle bestanden van de originele cd.
Ondanks dat ik nu die (zelf gemaakte) cd in de driver plaats, krijg ik bij het opstarten van het spel nog steeds dezelfe melding("Insert the .... CD-ROM").

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik heb ook geprobeerd met Mount Virtual Drive om het gedowloade bestand als een aparte schijf te laten weergeven in de hoop dat de comuter het zou herkennen als een cd-drive, maar helaas heeft dit ook niet gewerkt.

Hebben jullie enige idee hoe ik toch een 'bruikbare' cd kan maken van die bestanden zodat de computer het herkent als de cd-rom van het spel??

Alle reacties worden zeer gewaardeerd,
Bij voorbat dank,
Gollan

Bijlagen

• 22.JPG
    22.JPG
    16,5 KB · Weergaven: 77
Staan die bestanden op de harde schijf? Van die bestanden zou ik Autorun.exe en Autorun.inf verwijderen.
Install.ini zou ik openen met Kladblok om alle verwijzingen naar een CD-Romdrive te verwijderen.
Maak van al die bestanden wel eerst kopieen in een tijdelijk mapje.
Daarna het Install.exe bestand dubbelklikken vanaf je harde schijf.
Als dat gelukt is, proberen of het spel wél gewoon opstart.

Ondanks dat ik nu die (zelf gemaakte) cd in de driver plaats, krijg ik bij het opstarten van het spel nog steeds dezelfe melding("Insert the .... CD-ROM").
Hallo en welkom op Helpmij. :)

Vaak zit er op een spel nog een kopieer beveiliging, het spel is dan wel te kopiëren maar er wordt dan nog wel steeds naar de originele cd gevraagd zoals jij nu aangeeft.
Dit is wel te omzeilen (kraken) maar mag hier niet op Helpmij besproken worden zoals je kunt lezen in de regels.

Helaas.

Ps, je kunt wat Boeing_737 aangeeft proberen maar denk niet dat het werk.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!

Die bestanden zitten op de harddrive. Dit is alles wat in install.ini staat:

;-----------------------------------------
[Paths]
Launch=setup.exe
LaunchArgs=
LaunchWorkDir=support\\setup

Voor zover ik weet is er hier geen verwijzing naar een CD-Rom drive..
In de map support-setup zit KAsetup.ini. Ook in dit bestand zit geen verwijzing naar een CD-Rom drive.

Ik heb net enkel de twee autorun bestanden verwijderd en het spel opnieuw geinstalleerd. Ik krijg nu het 'begin' scherm niet, maar nog steeds wel de foutmelding.

andere suggesties?:confused:

Bedankt Frisian :)

de kans is inderdaad groot dat dat het probleem is...

Als je een progr. met rar uitpakt dan kan je dezen ook gelijk op de brander branden CD..

Ja, maar als wat dan branden?

Ik weet niet of je hier een image van kan maken, die je wel kan branden of mounten.

[Paths]
Launch=setup.exe
LaunchArgs=

misschien kan je van Launch=setup.exe maken: Launch=LOCATIE OP SCHIJF\setup.exe
en van LaunchWorkDir=LOCATIE OP SCHIJF\support\\setup

ik denk niet dat het wat uitmaakt maar je weet maar nooit:D

als het niet werkt kan je misschien een crack zoeken.
Ik hoor het nog wel of het lukt, hoop ik

Bij de Launch zoekt ie eerst naar het bestand binnen de map waar de bestanden van het spel staan.
Dus opzich zou het niet nodig moeten zijn, maar voor de zekerheid kan je het wel proberen ja.

[Paths]
Launch=setup.exe
LaunchArgs=
Ik zou in jouw geval in de map "support" ook zoeken naar "ini"-bestandjes en kijken of er regels met verwijzingen naar CD-Rom-drives in staan.
En ook in eventuele sub-mappen in Support.
Als het nog niet helpt, zou ik alle mappen en submappen doorzoeken.
Mij lukt het meestal wel om de zaak zo aan het draaien te krijgen.
NB: Cracks zoeken betekent meestal allerlei rommel op je PC krijgen. :confused:

Bedankt!

Beste mensen,

Mijn probleem is opgelost!
Wat ik fout deed is dat ik steeds het spel wou opstarten via AutoRun. Toen ik dit bestand verwijderde, wist ik niet meer waar ik dan het spel handmatig kon laten opstarten.
Toen heb ik gezocht naar alle .exe bestanden, toen bleek BarbieBeach.exe (het ging om een barbie spelletje) in een submap te zitten. Hiermee heb ik het spel probleemloos kunnen opstarten zonder de .ini bestanden te hoeven wijzigen.

Ik dank jullie allemaal! hier heb ik toch wel wat van geleerd..

Grtz,
Gollan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan