Hoe een updatequery gebruiken om een tabel te kunnen updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vuurbok

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2010
Berichten
65
Hoi mensen,

Ik wil gebruik maken van een updatequery (het leek mij wel handig om dit te gebruiken) om de berekeningen in "qry_rekenen" te kunnen updaten naar "tbl_Patients" via "qry_rekenen_update", maar dat lukt mij alsmaar niet. :(

Ik krijg een melding: Cannot update 'MRD_Events_LAP_%'; field not updateable'. Weten jullie misschien welke fout ik gemaakt heb? Met dit bericht heb ik ook een totaal uitgeklede kopie van mijn database meegestuurd zodat jullie ook kunnen inkijken wat ik ermee bedoelde met mijn vraag. Alvast bedankt voor jullie moeite! :)
 

Bijlagen

  • database1.rar
    28 KB · Weergaven: 12
Waarom twee queries?

Code:
UPDATE tbl_Patients SET [MRD_Events_LAP_%] = [MRD_Events_LAP]/[MRD_Events_WBC]*100, [MRD_PM_%] = [MRD_PM_Events]/[MRD_Events_WBC]*100, 
[MRD_PM_LAP_%] = [MRD_Events_LAP]/[MRD_PM_Events]*100, [MRD_Final_%] = IIf([MRD_Final]=True,[MRD_Events_LAP_%]*[MRD_Final_%_CF]), 
[MRD_%_PM] = IIf([MRD_Final]=True,[MRD_PM_LAP_%]*[MRD_PM_CF]);
 
Laatst bewerkt:
Hoi OctaFish,

Hartelijk bedankt voor je moeite en reaktie! O, ik dacht dat ik via die twee queries moest gebruiken. Dus die code kan ik gebruiken in de VBA van mijn formulier? Of moet die code gewoon in qry_rekenen gezet worden? :confused:
 
De code is een omgewerkte versie van jouw query. Dus de SQL daarvan (of een nieuwe query maken, dat kan ook natuurlijk) vervangen door mijn code.
 
Hoi OctaFish,

Bedankt voor je moeite en reaktie! Weer wat geleerd over de mogelijkheden van Access! :D :D :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan