Hoe een VB Script debuggen en onderbreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDN111

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hello...!

Ik had een macrootje gemaakt in een Excel-bestand om een netwerk drive te koppelen. Dat werkte zoals voorzien. Dus alles OK.

Om de noodzaak Excel te hebben op een PC, uit te schakelen, kwam ik op het idee om die macro gewoon om te zetten naar een VB Script. Dat gaat uiteraard niet zomaar, want Excel-specifieke code werkt natuurlijk niet in een VB Script. Uiteindelijk ben ik er wel uit geraakt, maar ik deed dat door telkens het Script le laten uitvoeren tot zolang er geen foutmelding meer verscheen en alles naar behoren werkte.

Dat is natuurlijk erg amateuristisch en bovendien ondoenbaar als het Script redelijk groot wordt. Om nog niet te spreken over wat er gebeurt als je in een oneindige loop zou terecht komen.

Vandaar mijn vraag:

Bestaat er een tool om een VBScript te debuggen (lijn per lijn zoals met F8) en desgevallend te onderbreken (zoals met Ctrl+Break) ?

Grtz,
MDN111.

Laatst bewerkt:
Kijk hier voor heel goede tips op dat gebied:
http://www.robvanderwoude.com/vbstech_debugging.php

Beter is misschien nog wel om de VB editie van Visual Studio Express te installeren.
Dat is gratis en je hebt meteen een heel moderne omgeving voorhanden.

Laatst bewerkt:
Misschien reageer ik wat laat, maar ik wilde toch even zeggen dat ik VBS-Edit een goed progje vind.

Blijkbaar keuze genoeg. Net wat ik nodig heb.
Bedankt voor de reacties.

Grtz,
MDN111

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan