Hoe een voorwaarde invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ctbke

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Bij het opstellen van een query die verschillende voorwaarden moet controleren heb ik volgend probleem :
Als WAARDE kleiner is dan 195 dan xxxx
Als WAARDE groter is dan 195 maar kleiner dan 245 dan xxx
Als WAARDE groter is dan 245 dan xxx
Tot zover kan ik mee maar in geen enkele tabel heb ik het veld WAARDE Het is eerst tijdens de eindfase dat ik dat nodig heb omdat dit een gegeven is dat van een buitenstaander komt
Waar of hoe kan ik dit oplossen ?

Kun je je probleem iets verduidelijken?

Je krijgt van iemand een gegeven en vervolgens moet je met dit gegeven kijken wat de vervolgstappen zijn.
Op basis van wat je aangeeft zou ik dit oplossen met een SELECT CASE constructie.
Als je kunt aangeven wat je precies wilt doen dan is er misschien een mooi stukje code voor te schrijven.

We moeten naar een bepaalde bestemming Ik geef de code in van de bestemming, ACCES voegt automatisch gemeente en land in Dit is al ok
Iedere bestemming heeft een eigen reisroute en een eigen identificatiecode Deze ID code wordt bepaald aan de hand van een waarde
Dus : aanvrager geeft zijn eindbestemming en een waarde die hij zelf vrij mag bepalen.
Als die waarde < 195 dan volgt reisroute 1 en ID code 1
Als die waarde > 195 maar < 245 dan route 2 en IDcode 1
Als die waarde > 245 dan route 2 en IDcode 2
De ideale oplossing voor mij zou de volgende zijn
Ik vul bestemming en waarde in en Acces doet de rest.
Gegevens die reeds in een tabel zitten en met elkaar gerelateerd zijn :
Bestemming + Stad + Land
Reisroutes
ID codes

Wat je nu precies wilt is me nog steeds niet helemaal duidelijk, maar met onderstaande code zou het moeten lukken.

Select Case Waarde
Case Is < 195
reisroute = 1
IDCode = 1
Case Is > 195
reisroute = 2
IDCode = 1
Case Is > 245
reisroute = 2
IDCode = 2
End Select

Dit doet precies wat je vraagt, maar in je probleemstelling sluit je de waarde 195 helemaal uit!

Waarde

Het schijnt te werken, nog niet 100% maar met een beetje aanpassing links en rechts zal het nu wel lukken.
Ben in ieder geval op weg geholpen nu
1000 x bedankt voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan