Hoe een *.wav automatish starten,bij een bepaalde text?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karell

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Hallo,

Heb een wav file in Excel ingebracht via “invoegen,object,bestand gebruiken”
En zou willen dat pc die wav file eenmaal start als de Activecell een bepaalde text bevat b.v.b Heel goed gedaan ?

5x5=30 Als de uitkomst fout is mag pc niets zeggen.

Als uitkomst juist is,dan wel.
5 x 5=25 Heel goed gedaan. Dus je tikt 25 in enterd en pc springt dan een cel naar rechts,zodat Activecell Heel goed gedaan wordt,die text komt automatisch in de cell staan door de formule =ALS(EN(N13=Q13;N13>0,51);"Heel goed gedaan";" ") en dan zou die wav file eenmaal moeten spelen.

Kan dat?

De simpelste manier is natuurlijk deze functie in een module:
Code:
Function Zeg(Zin As String, PlaatsTekst As Byte) As String
    Application.Speech.Speak Zin
    If PlaatsTekst = 1 Then Zeg = Zin
End Function

Functie in de cel:
Code:
 =ALS(EN(N13=Q13;N13>0,51);Zeg("Very good.";1);"")

Laatst bewerkt:
Code:
Sub PlayBackgroundSoundFile()
    My.Computer.Audio.Play("C:\Waterfall.wav", _
        AudioPlayMode.Background)
End Sub
en:
Code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
PlayBackgroundSoundFile()
End Sub

Hoe moet het Ed dat pc dan die speciale *.wav file eenmaal afspeeld?Want dat is wel de bedoeling als het kan.

Ik gaf een manier om iets dergelijks te doen zonder een extra bestand. Wat de .wav mogelijkheid wist ik zo snel niet iets maar daarvoor heeft thomas je al laten zien hoe dat te doen. Al is dat een VB voorbeeld en geen VBA. Wellicht dat je ermee uit de voeten kunt?

Laatst bewerkt:
thomas2001 ik heb hier excel 2007 en ik denk dat excel 2007 AudioPlayMode.Background niet kent,want ik kan er in de help hier niks over vinden.
Hebt er wel spijt af,want dat bedoelde ik dat je gelijk daar instaat(C:\Waterfall.wav") een bepaalde wav file kunt spelen dan.

Hier staat overigens hoe je precies kunt doen wat je wilt, die had ik nog niet eerder gezien maar is kipsimpel. Als je er niet uit komt dan laat het maar weten. Dan maak ik een voorbeeld voor je.
http://www.cpearson.com/excel/PlaySound.aspx

Ga dat bekijken ED.
Maar het is voor jou poepsimpel,maar voor mij is het aartsmoeilijk.;)
Dus veel kans,gaat de er nog iet over horen.

Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten waarom niet. Heb je het al getest?

Euh,heb het net eens bekeken en rechtuit gezegd heb ik met dat aartsmoelijk niks overdreven volgens mij,wil maar zeggen aan dat testen ben ik nog niet toe.

Geen probleem.
Hier een voorbeeld die bij mij in Excel 2013 32 Bit. goed werkt. Er is geen reden dat het in Excel 2007 niet zou werken.
Plaats het volgende in een module:
Code:
Public Declare Function sndPlaySound32 _
    Lib "winmm.dll" _
    Alias "sndPlaySoundA" ( _
        ByVal lpszSoundName As String, _
        ByVal uFlags As Long) As Long

Function GoedGedaan() As String
    Dim Soundfile As String

Soundfile = "Plaats hier het pad en de naam naar je .wav bestand"
    GoedGedaan = "Heel goed gedaan."
    sndPlaySound32 Soundfile, &H1
End Function

Vul in de Function GoedGedaan achter Soundfile = het pad naar je wav bestand in, inclusief de naam van het bestand en .wav.
De functie GoedGedaan kan je dan in het werkblad gebruiken:
Code:
=ALS(EN(N13=Q13;N13>0,51);GoedGedaan();" ")

Mocht je het dan nog niet voor elkaar krijgen, plaats dan je document even en zet ik het er voor je in.

Laatst bewerkt:
KnipselvermenigvuldigEd.jpgKrijg foutmelding,heb dat in "Blad1(vermenigvuldigen x)"gezet.
Welk doe ik verkeerd?
P.S Bednkt voor het aanbod en zou dat zeker doen.:dMaar is te groot om te sturen en gemaakt door een beginneling(dus ongestructreerd en ik weet niet hoe ik het kleinder kan maken) :o

Ik had gezegd dat je het in een module moet zetten, niet achter een blad ;)

Ed je hebt gelijk.:o
Bedankt eh....want nu WERKT HET.:thumb:
En in die Wav file roept haar favoriete nichtje,.als onze kleinste de uitkomst juist heeft "goed zo Zina! "in.

Ik zag het en had al zo'n idee ;)
Veel plezier ermee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan