• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe een zoek pad absoluut maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokehey

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Beste,

Ik zit met volgend probleem:
In mijn template staat een cel waarin ik naar andere werk-files wil naar verwijzen.
De template is de basis. De werk-files zijn kopieën van de template.
De template wordt gekopieerd naar een andere map en onder een andere bestandsnaam.
Na het kopiëren verandert het zoekpad in de gekopieerde file.
Nu is mijn vraag hoe kan ik het zoekpad absoluut maken zodat het niet gewijzigd wordt na kopiëren naar een andere map
Voorbeeld van een zoekpad:
=VERT.ZOEKEN('C:\Produkten\Produkt 5.0\2-Template Spatbord\[Spatbord.xlsx]Blad1'!$A$3;A3;1;0)

Met vele groetjes
Joke

Laatst bewerkt:
Joke,

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Ik vermoed dat in de template de formule er als volgt uitziet:
=VERT.ZOEKEN('[Spatbord.xlsx]Blad1'!$A$3;A3;1;0)
en na verplaatsen naar een andere subdirectory als volgt:
=VERT.ZOEKEN('C:\Produkten\Produkt 5.0\2-Template Spatbord\[Spatbord.xlsx]Blad1'!$A$3;A3;1;0)

De subdirectory wordt alleen getoond als het bestand in een andere subdirectory staat als het originele bestand.
Hier kun je niets aan doen, als het programma dit niet zou doen kan hij het bronbestand niet terugvinden.

Veel Succes.

Beste Elsendoorn2134
U schreef:
Ik vermoed dat in de template de formule er als volgt uitziet:
=VERT.ZOEKEN('[Spatbord.xlsx]Blad1'!$A$3;A3;1;0)
en na verplaatsen naar een andere subdirectory als volgt:

Dat klopt bijna helemaal,
Na verplaatsen naar de sub-dir. ziet de formule er als volgt uit:
=VERT.ZOEKEN('C:\Produkten\Produkt 5.0\[Spatbord.xlsx]Blad1'!$A$3;A3;1;0)
terwijl het werkelijk pad is:
Mijn vraag is waarom hij het pad wijzigt en moest dat niet gebeuren, zouden de verwijzingen blijven?

Bedankt voor uw antwoord
Vele groetjes
Joke

Hallo

Wie weet of dit mogelijk is?
en hoe kan dit uitgevoerd worden?

Vele groeten
Joke

normal toch als je jet antwoord wil kennen dat je meerdere bronnen raadplegt. ik begrijp niet Wat ik hiermee fout doe. twee weten toch meer dan een.
ik dacht dat ik vrij was OM mijn vraag te stellen op meerdere. forum.
groetjes joke

Een belangrijk detail zie je over het hoofd, je bent hier afhankelijk van vrijwilligers en die mensen doen dit omdat ze het plezierig vinden om oplossingen te zoeken voor de problemen waar andere mensen mee zitten.
Als jij (en/of anderen) nu uw vraag in het wilde weg overal plaatsen lopen we het risico dat je uren aan een probleem besteedt en er intussen op een ander forum iemand een andere oplossing aangedragen heeft, ik kan u verzekeren dat dan het plezier vlug tempert.
Natuurlijk is uw probleem dan opgelost maar het is vooral de bedoeling dat een forum als dit blijft bestaan en dat er niemand afhaakt omdat hem het plezier wordt ontnomen door de egoïstische kijk van de vraagstellers.

Zo, dit gezegd zijnde, ik heb er nog steeds plezier in.

Volgens mij is crossposting op deze site niet verboden maar ben het eens met de uitleg van @Cobbe. Op zijn minst kan je even bijzetten dat je de vraag ook op een ander forum gesteld hebt.

Om op jouw vraag terug te komen. Wees blij dit Microsoft zo vriendelijk is geweest om padnamen automatisch mee te nemen als je bestanden verplaatst. Het kan anders nog een leuke zoektocht worden om je bestandje weer aan de praat te krijgen.

Als je toch een bepaald pad wil vastzetten dan zet je deze in een (verborgen) cel. Door gebruik te maken van de ingebakken functie INDIRECT() kan je het pad dan opnemen in jouw formules.

Nadat ik zag dat mijn vraag wegzakte en niet meer bekeken werd

Ik heb dat neerzetten van mijn probleem wel niet gedaan met de bedoeling om mensen het moeilijker te maken maar om een oplossing van vraag te bekomen.
Ik heb veel respect voor mensen die echt anderen met hun problemen helpen. Zij hebben mij al verschillende keren geholpen. Ik ben ze daar heel oprecht dankbaar voor.
Mijn excuses als ik hierdoor mensen het lastig heb gemaakt.
Ik had zeker niet de bijbedoeling om die mensen die naar oplossingen te zoeken het moeilijk te maken.
Nadat ik zag dat mijn vraag wegzakte en niet meer bekeken werd op het helpmij-forum dacht ik het op een totaal ander forum te plaatsen.
Ik had eigenlijk beter het hier afgesloten en dan ergens anders gepost of inderdaad de plaatsing op het ander forum meegedeeld.
Ik wist ook niet dat het dezelfde mensen zijn die de beide forums bekijken.
Dus nog eens mijn excuses aan de bereidwillige en helpende mensen.

Groetjes
Joke

Laatst bewerkt:
Sans rancune! Fijn dat je bekeerd bent! :)
Er is meer vreugde voor een terugkomer dan voor een heel leger volgers. :)

Nu gaan we op zoek naar een oplossing voor je probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan