hoe een zoekfunctie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxserv

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Hoi, zoek een php script van een zoekfunctie voor op 'mijn' website. Het moet voldoen aan de volgende 'voorwaarden'.

De website kent maar één pagina tegelijk. Wanneer een gebruiker naar een andere pagina klikt, wordt deze vanuit een Access database opgebouwd en getoond. De 'oude' pagina 'leeft' dan ook niet meer. Omdat ik als script php gebruik, had ik ook liever mysql gebruikt, maar Access was bij mijn provider gratis ....

De zoekfunctie zal in het algemene deel van de pagina ( dat dus wel steeds 'terugkomt' ) actief zijn én blijven. Het idee is een klein invoerveldje met een zoek-knop. Het resultaat moet dan alle pagina's/artikelen/onderwerpen waarin het opgegeven trefwoord voorkomt tonen. Elk resultaat moet een link bevatten die het artikel/onderwerp etc. oproept.

Wil het script eerst in een ( xampp ) localhost omgeving kunnen testen.

Heb al op diverse trefwoorden gegoogled en krijg dan zoveel hits terug dat ik door de bomen het bos niet meer zie en ik niet goed kan beoordelen of het alles bevat wat ik zoek.

Hoop dat iemand van jullie me gerichter op weg kan helpen. Daarbij is een tip voor een algemene goede php scripts site altijd welkom.

FoxServ

Dat klinkt als een vrij complex script want je moet in je database gaan zoeken...

Hoeveel ervaring heb je met PHP?

Het beste kun je een script maken dat invoer van de gebruiker matcht tegen alle relevante velden in de database. De kans dat je iets vindt dat aan je eisen voldoet is vrij klein, want PHP + Access is een vrij bijzondere setup en niet veel scripts zullen daarvoor gemaakt zijn...

Dat klinkt als een vrij complex script want je moet in je database gaan zoeken...

Hoeveel ervaring heb je met PHP?

Het beste kun je een script maken dat invoer van de gebruiker matcht tegen alle relevante velden in de database. De kans dat je iets vindt dat aan je eisen voldoet is vrij klein, want PHP + Access is een vrij bijzondere setup en niet veel scripts zullen daarvoor gemaakt zijn...

Dank je voor je reactie. Mijn ervaring met PHP is nog 'beperkt', maar heb al wel middels SQL tegen de Access database "aangekwekt". Bouw tenslotte de pagina's óók vanuit Access op. Dus als ik je goed begrijp, moet ik zelf een script gaan fabrieken volgens de volgende flow...

- Invoerveld met zoekknop voor gebruiker
- Gegeven invoer middels SQL langs de diverse/relevante Access tabellen laten lopen
- Resultaten met link verzamelen op aparte pagina

hmm, ok, da's óók een uitdaging ... zo had ik het nog niet bedacht ... zal er eens mee aan de slag gaan

thx FoxServ

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan