Hoe emails uit Outlook Express 6.0 opslaan op USB-stick?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees_Gres

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
13
Hoe kan ik mijn emails uit Outlook Express opslaan op een USB-stick?Ik gebruik Outlook Express 6.0 en Windows XP Home. Ik heb internet via een kabelbedrijf.

En kan ik die emails ook lezen zonder gebruik van Outlook Express? Dat lukt me nu niet via Windows XP.
 
Laatst bewerkt:
Dag Kees,

Je zult volgens mij altijd een mail programma nodig hebben om je mails te kunnen lezen, want ze hebben een bepaalde extensie die dit programma gebruikt. Het zal dus helaas niet zomaar te lezen zijn. het overzetten of kopieren is overigens vrij simpel naar usb stick (of diskette/ cdrom)

Maak een map aan op stick/cd etc. bijvoorbeeld postvak in en open deze. Onder in de taakbalk heb je nu deze map staan, ga nu naar je postvak in bij OE en selecteer alle mailtjes die je wilt (CTRL+A) en sleep vervolgens alles naar onder in de taakbalk naar de map die je zojuist gecreeerd hebt, laat dan de muisknop los als dit venster zich geopend heeft. Zo kun je ook te werk gaan met de andere mappen in OE. Je kunt het zaakje zo ook weer terug slepen naar OE als je bijvoorbeeld een nieuwe install hebt gedaan.

Groeten,

Remy



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak een map aan op stick/cd etc. bijvoorbeeld postvak in en open deze. Onder in de taakbalk heb je nu deze map staan, ga nu naar je postvak in bij OE en selecteer alle mailtjes die je wilt (CTRL+A) en sleep vervolgens alles naar onder in de taakbalk naar de map die je zojuist gecreeerd hebt, laat dan de muisknop los als dit venster zich geopend heeft. Zo kun je ook te werk gaan met de andere mappen in OE. Je kunt het zaakje zo ook weer terug slepen naar OE als je bijvoorbeeld een nieuwe install hebt gedaan.
Bedankt maar ik heb teveel mappen in OE om deze methode regelmatig te doen. Ik zoek daarom een backup-methode die meer automatisch verloopt.
 
Ik heb inmiddels op basis van deze handleiding een back up gemaakt van mijn OE-emails op een CD-ROM. De titels van die bestanden komen overeen met die van mij OE-emails. Maar die bestanden zijn niet te lezen met MS Word 2000.

Is er een eenvoudige manier om te controleren dat de bestanden op die CD-ROM inderdaad die emails bevatten en dat ik ze later weer kan invoeren in OE? Ik wil graag zeker weten dat ik het goed heb gedaan, want ik vind die emails belangrijk.
 
Misschien een "Portable" mailprogramma voor op de stick zoeken. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=portable+mail&meta=
Ik krijg de indruk dat een portable mailprogramma nog door betrekkelijk weinig mensen wordt gebruikt. Ik kan ook geen duidelijke Nederlandse lijst met voordelen daarvan vinden.

Misschien moet ik wachten tot dit soort software wat meer gebruikt wordt. Dan kan ik daarover hulp vragen aan anderen als het fout gaat. Ik loop niet graag voorop op software-gebied.
 
Ik heb inmiddels op basis van deze handleiding een back up gemaakt van mijn OE-emails op een CD-ROM. De titels van die bestanden komen overeen met die van mij OE-emails. Maar die bestanden zijn niet te lezen met MS Word 2000.

Is er een eenvoudige manier om te controleren dat de bestanden op die CD-ROM inderdaad die emails bevatten en dat ik ze later weer kan invoeren in OE? Ik wil graag zeker weten dat ik het goed heb gedaan, want ik vind die emails belangrijk.

Welke extensie hebben die berichten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan