Hoe excelformules in word-tabel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
230
In een WORD-document (word 2003) gebruik ik regelmatig (kleine) tabellen. Hoe kan ik excel-formules plaatsen in deze tabel zodat ingevoerd cijfers automatsch worden berekend.
 
Als ik het goed begrijp wil je Word dus gaan gebruiken voor het doel waar Excel voor gemaakt is.

-1- In Word kun je ook simpele formules gebruiken. (Optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, machtsverheffen)
Druk hiervoor op [CTRL+F9] waarna je het ingevoegde veld met je rechtermuisknop kunt bewerken, kies uit de lijst =(Formula).

-2- Ook kun je een deel van een Excelsheet in een Word bestand zetten (gekoppeld of niet gekoppeld) en de functionaliteirt van Excel behouden.
Hiervoor moet je zijn bij Tabel invoegen en kiezen voor Excel-werkblad.

(Zie hiervoor het voorbeeldbestand met mogelijkheid 1 en 2)


Misschien wordt je HIER ook nog iets wijzer.

Groeten Marcel
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.docx
    22,4 KB · Weergaven: 754
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan