hoe externe harde schijf naar NTFS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Potter

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2001
heb mijn harde schijf/ven omgezet van FAT 32 naar NTFS dit gaf geen problemen

echter
convert H:/fs:ntfs

als ik deze opdracht geef in uitvoeren
krijg ik de melding: vooer de huidige volume naam in voor station H:

geen idee wat ik daar moet invullen, in (deze computer) staat FREECOM HDD (H:)

wat te doen om ook de externe harde schijf om te zetten naar NTFS

Laatst bewerkt:
Bestanden kopiëren naar een ander station en formatteren als NTFS?
Heb je ook de minste kans op verlies...

Er van uitgaand dat je XP hebt, kan je ook naar NTFS formatteren in Schijfbeheer, dat is mss in jouw situatie de simpelste plossing. Hoef je de schijf/partitie alleen maar aan te klikken . .

Er van uitgaand dat je XP hebt, kan je ook naar NTFS formatteren in Schijfbeheer, dat is mss in jouw situatie de simpelste plossing. Hoef je de schijf/partitie alleen maar aan te klikken . .

Dat zeg ik... Alleen zou ik als ik jou was eerst even de bestanden die je wilt bewaren ergens
anders naar verplaatsen... :o

Ja, heb XP (prof), probleem is echter dat ik inmiddels als 30 GB op externe schijf heb staan, en aangezien het me maar niet lukt om mijn externe schijf via USB2 te benaderen schiet dat dus niet op.
Jullie voorstel is dus: externe harde schijf eerst leeg maken
en dan formateren?

Dat zeg ik... Alleen zou ik als ik jou was eerst even de bestanden die je wilt bewaren ergens
anders naar verplaatsen... :o

Ja begrijp ik, maar het echte probleem is eigenlijk dat ik de bestanden van de harde schijf naar de externe harde schijf maar moeilijk kan verplaatsen. (heb probleem met USB 2) en dan schiet het niet echt op allemaal. Ook visa versa dus niet. Heb veel DVD van meer 4 GB en dat wil zo wie zo al niet (vandaar NTFS)
(tjsa ben paar jaartjes weggeweest, valt ff niet mee allemaal)

Hm, ik begrijp het maar aangezien USB2 probleem, heb ik eerst alle bestanden kleiner dan 4 GB maar naar externe schijf verplaats (en dat duurt errugg lang) en om alles nou weer terug te zetten, dat gaat wel erg lang duren, bovendien kan ik die hoeveelheid GB eigenlijk ook niet meer kwijt op mijn interne harde schijven.
Is er een andere oplossing?

Kijk, dat verandert de zaak, dan is idd converteren de beste optie. H invullen dan, dat is immers de schijfletter.

PS Lees anders hier maar even na: http://support.microsoft.com/kb/307881/nl

Bedankt voor die link, probleem blijf echter wanneer ik
convert H:/fs:ntfs
in tik en vervolgens H (en enter)
C:/windows/system 32/contvert exe
in het geheel verdwijnt en er (dus) niets gebeurd

En hij wordt wel als Freecom HDD (H) herkend in Deze Computer? :shocked: Vreeeeemd hoor.
Je zou 'm eens aan een andere pc kunnen hangen, kijken of ie zich daar beter gedraagt. Zo niet, dan ben ik bang dat het toch formatteren wordt.
Of ergens Partition Magic (of soortgelijk programma) lenen/kopen/dwnloaden

Laatst bewerkt:
down pm wel even laat het je weten of e.e.a. is gelukt (morgen/overmorgen)
heel erg bedankt voor je/jullie reacties so far:thumb:

Het is precies wat je zegt hoe gedraagt die schijf op een andere computer, dan weet je ook of het goed gegaan is.

Gisteren overheen gelezen - 't was al laat - maar is je USB probleem niet op te lossen? Als de USB-poorten niet goed werken (??) is dat mogelijk de oorzaak van het vreemde gedrag van je H-schijf en dan los je het ook met PM misschien niet op. Zou ik toch eerst uitproberen indien mogelijk: schijf aan een andere pc koppelen.

Gisteren overheen gelezen - 't was al laat - maar is je USB probleem niet op te lossen? Als de USB-poorten niet goed werken (??) is dat mogelijk de oorzaak van het vreemde gedrag van je H-schijf en dan los je het ook met PM misschien niet op. Zou ik toch eerst uitproberen indien mogelijk: schijf aan een andere pc koppelen.

Met progje USB getest, geeft aan: This computer appears to be USB 2 enabled.
Heb externe schijf nu eindelijk leeg, maar als ik wil formateren, geeft ie aan deze schijf kan niet worden geformateerd.
Erg raar allemaal

Ik hou jullie op de hoogte, en sta open voor geniale ingevingen

Nou, eerder basaal dan geniaal, maar kan je mss eerst partitie verwijderen, nieuwe partitie(s) aanmaken en dán formatteren? (Heb je wrsch al gedaan, maar toch)

Denk dat ik inderdaad eerst USB-probleem moet oplossen, denk het inmiddels te weten USB-2 kaart moet ook nog dmv kabeltje verbonden worden aan moederbord (en die mis ik dus).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan