hoe fans plaatsen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
heb in me silver wizard 3 fans maar hoe moeten ze geplaatst worden wat zuigen/blazen betreft want ik krijg iedere keer ander meningen erover

fan 1 staat voor bij me harde schijf blazen of zuigen naar me schijf ?

fan 2 staat achter naast me voeding deze lucht laten zuigen of blazen in de kast ?

fan 3 zijkant in me kast ter hoogte van processor deze zuigen of laten blazen naar processor ?

alvast bedankt voor de info

Geplaatst door vipertronic
heb in me silver wizard 3 fans maar hoe moeten ze geplaatst worden wat zuigen/blazen betreft want ik krijg iedere keer ander meningen erover

fan 1 staat voor bij me harde schijf blazen of zuigen naar me schijf ?

fan 2 staat achter naast me voeding deze lucht laten zuigen of blazen in de kast ?

fan 3 zijkant in me kast ter hoogte van processor deze zuigen of laten blazen naar processor ?

alvast bedankt voor de info

Voor fan 2 en 3 zowiezo zuigen. Voor fan 1, waar is deze juist geplaatst, Staat die fan in een bay boven of onder de HD??

Hallo

Fan 1 blazen op de elektronika v/d h.d.d. (normaal niet nodig , maar wel aangeraden , indien dit een 7200 rpm exemplaar betreft.)

Fan 2 zuigen (ontlast de p.supply fan , uiteraard dienen de natuurlijke , voorzien ventilatieopeningen zuiver/stofvrij te zijn)

Fan 3 blazen naar de c.p.u.

Nauwkeuriger kan ik niet zijn , daar er geen vermelding wordt gemaakt van type c.p.u.

Wat zijn de huidige door u gemeten temperaturen ???

C.p.u. , case en h.d.d. ???

Peter

Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen. Mjn mening, een fan die naar buiten komt nooit laten blazen, want dan zuigt deze warme lucht aan, die aanwezig is in de kamer. Maar ja ....

fan 1 staat voor me h.d. inderdaad 7200 rpm. ik heb gehoord dat deze moet blazen en fan 2 moet zuigen voor de correcte luchtstroom. zit ik alleen nog met fan 3. op de processor (amd 64 bit 3200) wordt lucht geblazen door de cooler maar moet fan 3 dan lucht blazen of warme lucht uit de kast trekken (zuigen) ?

Geplaatst door vipertronic
fan 1 staat voor me h.d. inderdaad 7200 rpm. ik heb gehoord dat deze moet blazen en fan 2 moet zuigen voor de correcte luchtstroom. zit ik alleen nog met fan 3. op de processor (amd 64 bit 3200) wordt lucht geblazen door de cooler maar moet fan 3 dan lucht blazen of warme lucht uit de kast trekken (zuigen) ?

Maak even een foto'tje zodat we kunnen zien waar je fan 3 zich werkelijk bevind.

Als het niet de cpu fan is, zou ik zeggen zuigen, anders raakt de cpu fan in de war

klopt rudi dom dom dom van me want op een review van de kast staat fan 3 met het stickertje naar buiten (blazen) dus. bedankt voor jullie moeite !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan